volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • replica
    924 Gek
    • Jun 2009
    • 717

    #46
    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Euh nog even vergeten te vermelden, :blij

    Blijf niet te lang in je smeltbad, want anders heb je gatenkaas :euh

    De reden daarvan is dat je dan te veel materiaal wegsmelt en de plaat te vloeibaar wordt.
    Hierdoor gaat de lasdraad gewoon door je plaat heen, principe snijbrander :muts

    Vandaar dar een mig ideaal is voor licht plaatwerk als bij een wagen, niet zo hoge warmte ontwinkeling als bij gaslassen en of vlambooglassen, hier wordt de hitte zo groot dan het bij vlambooglassen zeer moeilijk wordt. Zeer lage ampèrage en een dikke bagget nemen, dat zijn de trukjes om plaatwerk van een wagen te lassen met een vlamboog en zeer snel reageren en niet te traag :slaap anders serieuse gaten.

    Bij gaslassen is het zelfs mogelijk te lassen zonder toevoegmateriaal eht enige nadeel an dit lassysteem is dat je een enorme warmtebron maakt en de plaat echt kromtrekt, maar voor wie het moest interreseren, hier heb ik ook typs voor, dus als je wil vraag het dan maar :blij

    Comment

    • Fantaman
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 2962

      #47
      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

      Originally posted by replica
      Blijf niet te lang in je smeltbad, want anders heb je gatenkaas :euh
      klinkt als mijn eerste lasnaat 5 jaar terug, eerste 3cm ging goed, pats, ''oh, laat mij maar ff'' zei de stage begelijder en laste het gat dicht, de volgende keer probeer je dat zelf ook en ja me uitlaat heb ik gelast zonder gaten te maken en een gat dicht gelast omdat ik wat was uitgeschoten met de slijptol.
      dat geeft vertrouwen voor als de carroserie van de 924 straks aan de beurt is, want dat moet perfect zijn, al doen we het 3 keer overnieuw
      van dit topic kan ik ook heerlijk afkijken en leren :duim
      '82 Porsche 924 50 Jahre
      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
      '98 Subaru Impreza GT Turbo
      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

      Comment

      • replica
        924 Gek
        • Jun 2009
        • 717

        #48
        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

        Zo, vandaag nog even op de avond bezig geweest, de opgeroeste plaat er uit geslepen, hij heeft het echt wel erg zitten :sick , dus we gaan nog verder met lassen volgende week...

        Comment

        • klaas 924
          924 Addict
          • Jan 2009
          • 1852

          #49
          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

          en als je dit stuk er wer ingelast hebt
          (wat ik al een flimke klus vind)
          hoe ga je de onderkant(dus buitenzijde )dan behandelen??
          think PORSCHitive

          Comment

          • replica
            924 Gek
            • Jun 2009
            • 717

            #50
            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

            hallo

            Dat zal je snel ontdekken op de foto's die nog zullen komen :wink:

            Ik ga echt van bovenuit diep doorlassen, de naden zullen boven zichtbaar blijven, maar langs de onderkant niet.

            De reden waarom de lasnaden mags boven blijven is lauter voor de stevigheid. Anders verliest de las zijn sterkte.

            Dus binnenkort meer visueele uitleg :duim

            Comment

            • LWB
              924 Freak
              • Dec 2007
              • 3388

              #51
              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

              sjonge,sjonge wat een bak werk Was ik echt niet aan begonnen...
              groet,
              Laurens
              924 2.0 mj1984


              Lees hier de regels van 924forum.nl

              Comment

              • Fantaman
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 2962

                #52
                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                laat maar komen, wij zijn er klaar voor :duim
                '82 Porsche 924 50 Jahre
                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                Comment

                • klaas 924
                  924 Addict
                  • Jan 2009
                  • 1852

                  #53
                  Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                  Originally posted by LWB
                  sjonge,sjonge wat een bak werk Was ik echt niet aan begonnen...
                  ja daar kon je wel gelijk aan hebben
                  als je zo een auto moet kopen is het onbegonnen werk
                  (al dat werk en onkosten wegen niet op tegen de baten bij verkoop)
                  maar als je hem kunt krijgen van PA,
                  is het toch makkelijker
                  think PORSCHitive

                  Comment

                  • Ritske
                    924 Fan
                    • Dec 2008
                    • 411

                    #54
                    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                    Originally posted by replica
                    Nu op deze plaatsen ja en neen ) > de roest wordt er uit geslepen met slijpschijf> daar komt dan een plaat boven op het uitgeslepen gat> vervolgens ga ik aan de andere kant, binnenkant tegen deze plaat aanlassen, deze plaat wordt mooi uitgesneden zodanig dat deze mooi past. vervolgens gelast. duus Op die plaats van de dorpels heb ik 2 platen> dus gelijk aan 4 mm plaatdikte. vandaar ook de gaatjes op de plaat aan de binenkant, zo kan je de 2 platen mooi tegen elkaar laten aansluiten. dubbel zo sterk. Aan de buitenkant zal je er niet meer van zien. Heel binnen kort zul je zien, op een beter zichtbare plaats, dat ik effectief de zieke plaat er uit haal. Anders heeft het geen nut van een nieuwe plaat er in te lassen.
                    Zeer veel paswerk .....

                    Ben ook een pietje precies, zal je wel gauw merken :mrgreen:

                    Ik durf je met volle overtuiging zeggen dat deze uito als nieuw wordt >wel een beetje gekkenwerk :eek: maar , je hebt passie of niet hé :wink:
                    Ah oke in dat geval zeg ik goed bezig, het leek op de eerste foto's zo vreemd maar met die in je laatste post is het me wel duidenlijk :duim
                    Porsche 924 1977
                    Passat coupe 1975

                    Comment

                    • replica
                      924 Gek
                      • Jun 2009
                      • 717

                      #55
                      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                      mja idd heb gezegt dat hij er slecht an toe was hé en dat is belange nog het einde niet....

                      Ook later nog meer wat ik ontdenkt hem ivm het lakwerk, dat wordt pas een zware klus..... maar heb tijd en druk de kosten door alles zelf te doen :grin:

                      hier een fotootje van hoe het ongeveer aan de onderkant zal uitzien, nog wel niet schoongemaakt.....

                      En klein ietspitsi aansluipen links waar je de boebeltjes ziet van de laspunten

                      Comment

                      • Fantaman
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 2962

                        #56
                        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                        ouwe plaatje over trekken, scheelt weer passen en meten

                        is inderdaad wel een voordeel om alles zelf te kunnen doen, van een uurloon wordt je niet blij. de klant betaalde al z'n 70 per uur voor mij :shock:
                        '82 Porsche 924 50 Jahre
                        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                        '98 Subaru Impreza GT Turbo
                        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                        Comment

                        • replica
                          924 Gek
                          • Jun 2009
                          • 717

                          #57
                          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                          Ja idd, da's veel sneller en makkelijker :blij
                          Nu voor het andere gedeelte ga ik iets moeten uitdokteren.
                          Maar heb al een idee hoe, dat wordt paswerk ga daarvoor mallen gebruiken.
                          En het komt wel goed :duim

                          Comment

                          • replica
                            924 Gek
                            • Jun 2009
                            • 717

                            #58
                            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                            Ja idd uurloon mag je niet rekenen als je hetzelf voor jezelf doet want is zeer duur.
                            70 euro is wel al een aardig bedragje.

                            Nu heb even, kostenraming gemaakt. Van enkel het materiaal

                            koetswerk gedeelte:

                            - Inlassen en herstellen van plaatwerk, waaronder bodem en dak(opendak dicht lassen)
                            - bijwerken van fouten met plamuur
                            - netjes aanpassen van moluren (naden) mooi doen aansluiten)
                            - plaatsen van spuitplamuur
                            - gronverf
                            - aflakken
                            - bodem afwerken met koeting
                            - motorkap luchtinlaat maken
                            - Achter spoiler maken en je zal zien het zal iddentiek zijn, het voordeel zal zijn dat ik hem dan ook in het koetswerkkleur kan zetten.


                            mechanisch gedeelte:

                            - plaatsen van nieuwe lagers
                            - plaatsen nieuwe remleidingen
                            - plaatsen nieuwe benzineleidingen
                            - Opnieuw injectie er op plaatsen(ipv carburator)
                            - plaatsen nieuwe remmen
                            - lakken van achterbrug en veerpoten + veerpompen
                            - plaatsen van nieuwe bevestigingsbuiten ophanging en achterbrug

                            Reeds gebeurt:

                            - nieuwe versnellingsbak van 5 versnellingen ipv 4
                            - revisie motorblok
                            - nieuwe koppeling

                            motorisch nog uit te voeren:

                            - plaatsen van elektronische ontsteking ip van contactpunten.
                            - plaatsen van injectie en toebehoren
                            - als hij mooi loopt en door controle is (tuning) motor > heb hier veel tips en zeer goedkoop.
                            En ze zijn effectief!!!! je zal versteld staan hoe makkelijk deze wagen zich laat opvoeren.
                            - Daarna koppel verhogen
                            - En sneller laten schakelen :-D
                            - Ook zal hij sneller woren in de hernemingen hierdoor....
                            En we zullen laten zien dat de porsche 924 zijn naam porsche waard is :twisted:

                            Interieur nog uit te voeren:

                            - overtrekken van stoelen
                            - spuiten van kilometertellers en metertjes
                            - dachbord overtrekken
                            - deurpanelen
                            - vloer en kofferbekleding

                            Zo een keer het koetswerk gedaan is, zal het project snel vooruit gaan :lol:

                            Een hele boterham maar alles komt op zo'n 1500 euro voor mijzelf dan....
                            En voor die prijs in de afgewerkte staat, zal je hem niet kunnen kopen :lol:


                            Voor dan een gans gereviseerde en opgemaakte mooie porsche. :-D

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              #59
                              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                              voor wat je allemaal opnoemt is 1500 niet eens z'n groot bedrag, had veel meer verwacht :-D
                              als ik voor dat bedrag mijn motor kan laten reviseren en mijn koets weer strak kan krijgen ben ik een gelukkig man
                              ik kijk er naar uit om jouw auto af te zien, wordt vast heel mooi


                              Originally posted by replica
                              En we zullen laten zien dat de porsche 924 zijn naam porsche waard is :twisted:
                              daar kan ik mezelf helemaal in vinden :mrgreen:
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • replica
                                924 Gek
                                • Jun 2009
                                • 717

                                #60
                                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                                Nu niet vergissen, die 1500 euro doe ik er nog eens extra aan, de revisie van de motor is hier niet bijgeteld en de versnellingsbak ook niet :mrgreen:

                                Nu ivm plaatwerk is dit gewone gegalvaniseerde plaat> koop je zo in een doe hetzelf zaak.
                                Die maak ik dus zelf op vorm.... en als je alles zelf doet kost het een pak minder geld.
                                Zoals jullie natuurlijk ook wel weten :wink:

                                Ik vind het supertof die intresse van jullie :mrgreen:

                                Dat geeft je echt nog meer moet om er mee door te gaan :duim

                                Thanks manne !!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X