Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    #76
    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Originally posted by 924turbo2
    200pk ? Vertel :grin:
    streef hoeveelheid, komt neer op, blueprinten
    bewegende massa,s verlichten en balanceren, kop flowen met grotere kleppen, andere inlaat en uitlaat, volledig elektronisch injectie en ontsteking.
    met andere woorden, motor compleet opnieuw opbouwen, minder massa krachten betekent hoger toerental mogelijk, plus het feit dat ie meer koppel gaat leveren.. vermogen is niets meer dan koppel maal toerental oll:
    dan denk ik toch ergens in die richting kan komen, maar das een kwestie van geld en aangezien ik niet zoveel heb,redt ik het meschien wel nooit
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      #77
      Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

      zou ik erg knap vinden, Bouwdewijn kwam met een paar duizied euro niet verder dan 155/160 pk.

      Wil hoger gaan, dan moet er al snel een turbo of compressor aan te pas komen....
      937 racer

      Comment

      • hammer_rites
        924 Gek
        • Jul 2007
        • 999

        #78
        Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

        Uhoh, ik zie hier iemand hetzelfde pad van frustratie en teleurstelling opgaan als ik...

        Originally posted by 924turbo2
        zou ik erg knap vinden, Bouwdewijn kwam met een paar duizied euro niet verder dan 155/160 pk.

        Wil hoger gaan, dan moet er al snel een turbo of compressor aan te pas komen....
        Nou... Ik zie nog wel mogelijkheden om atmosferisch verder te komen dan die 160 pk, maar dit is niet het topic om dat te bespreken. Verplicht leesvoer is het performance-gedeelte van 924board, mijn project-topic, en dat van Martijn.

        Comment

        • Dragon
          924 Fan
          • Nov 2008
          • 207

          #79
          Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

          Vandaag zouden we naar zandvoort gaan...

          Alles ging goed onderweg kwamen we nog een dikke two tone bmw 7 tegen:



          Toen even bij een shell gestopt om de achterruit even mooi schoon te boenen, daar kon ik namelijk echt niet meer doorheen kijken.



          En toen ineens hoorde ik een ratel in de motor en zijn we gestopt bij een total excellium in voorhout...



          En dat werd helaas ons eindpunt:





          Owjaa, ik verveelde me tijdens het wachten, hahaha:






          En dan morgen maar op zoek naar een mogelijke oorzaak van de ratel...
          - Porsche 924S 1986
          - BMW 316i coupe E36
          - Honda CBR600F 1991
          - Yamaha XT

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            #80
            Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

            onder welke omstandigheden kwam de ratel? reed je constant, hoeveel olie zat er nog in voordat je m bijvulde, oliedruk was goed zei je.. euhmm bleef de auto constant lopen? had hij nog wel vermogen? voelde je een trilling oid?
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • Dragon
              924 Fan
              • Nov 2008
              • 207

              #81
              Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

              Originally posted by q01z
              onder welke omstandigheden kwam de ratel? reed je constant, hoeveel olie zat er nog in voordat je m bijvulde, oliedruk was goed zei je.. euhmm bleef de auto constant lopen? had hij nog wel vermogen? voelde je een trilling oid?
              De ratel hoorde ik op een gegeven moment, we hadden gewoon gereden, niet anders als normaal, zelfs nog niet eens volgas...

              Olie zat net op het onderste streepje. Geen verschil na bijvullen, behalve dat het peil omhoog ging.
              Geen rare trillingen of andere dingen, vermogen bleef ook gewoon normaal en alles bleef constant lopen. Alles voelde gewoon als normaal aan ook.
              Enige was die gekke ratel dus... Deze komt dan alleen als je gas geeft. Gas los = geluid direct weg. Koppeling ingedrukt of niet maakt niets uit voor het geluid.

              We hebben het dus ook niet aangedurfd om er mee door te rijden, totdat we zeker weten wat het is.
              - Porsche 924S 1986
              - BMW 316i coupe E36
              - Honda CBR600F 1991
              - Yamaha XT

              Comment

              • q01z
                924 Freak
                • Jul 2007
                • 3217

                #82
                Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                zoals net ook op msn;

                klinkt absoluut niet als een krukaslager in mijn oren.. aangezien het geratel er dan nog steeds (al dan niet in mindere mate) zou moeten zijn als je gas los laat..

                klinkt meer alsof er iets los ligt in de inlaat of een bougie oid..
                Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                Comment

                • pocketmech
                  924 Fan
                  • Nov 2008
                  • 369

                  #83
                  Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                  7 spontane mogelijkheden:

                  1. Koperen olieleiding boven de nokkenas afgebroken?Alleen op 2.0L Blok, kan dus niet
                  2. Gebroken 3e motorsteun Gebroken motorsteun rammelt niet
                  3. Onderste lagerschaal krukaslager los/gebroken
                  4. Oliepompverknettering :mrgreen: (pompl defect, kan je zien aan de oliedruk)
                  5. Injectiesysteem rammelt t.g.v. lucht in het systeem (lekke leiding laat lucht in als de benzinepomp uitstaat, ik weet niet of het injectiesysteem zelfontluchtend is..... )
                  6. bendix startmotor defect en laat startmotor meedraaien?
                  7. Waterpomp (fluit/raspt meer, maar lager kan rammel veroorzaken)
                  8. Gebroken klepveer of kromme/gebroken klepsteel
                  9. Defect nokkenas lager (schaal)

                  Uiteraard de uitdaging ook voor andere forummers om ze aan te vullen en evt. te verwerpen :mrgreen:
                  924S: Eenvoud, overtuiging, actie!

                  Comment

                  • 924turbo2
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 2956

                    #84
                    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                    De 924S die ik heb gehad ratelde ook erg toen ik hem kocht. Klonk alsof de drijfstanglagers eruit lagen.
                    Bleek uiteindelijk dat er een paar tanden van de balansasriem waren gebroken, en de riem regelmatig oversloeg, dit gaf een averechts effect waardoor er juist meer onbalans in het blok kwam wat klonk als een ratelend geluid.

                    Als je hier niet mee door rijdt kan het absoluut geen kwaad. Nieuw riempje erop en nieuwe rol en gaan.

                    Mits het om dit zelfde probleem gaat uiteraard.

                    Succes ermee.
                    937 racer

                    Comment

                    • pocketmech
                      924 Fan
                      • Nov 2008
                      • 369

                      #85
                      Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                      Klinkt ook erg aannemelijk! Heb ik op een Amerikaanse site over gelezen en dit werd als een 924S kwaaltje (veelvoorkomend dus) vernoemd.

                      Succes met de diagnose (ik ben op 29 dec in D-H en kan 's avonds evt. ff meekijken)
                      924S: Eenvoud, overtuiging, actie!

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        #86
                        Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                        Dat klinkt inderdaad aannemelijk en bij een S denk ik ook meteen aan die balansas. Dat oliepijpje is volgens mij uniek voor de 2.0.

                        Succes ermee heren!
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          #87
                          Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                          Originally posted by pocketmech
                          2. Gebroken 3e motorsteun (als het de oude versie is met veer wil die nog wel eensbreken en de restanten rammelen)?
                          die veer is bij alle 2 mijn auto's gebroken, maakt geen geluid, motor trilt/schud alleen meer met stationair.


                          en wat betreft het geluid klinkt als een lager maar ik zou het eerst op de balansas gokken :wink:
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • Radiant
                            924 Fan
                            • Nov 2008
                            • 198

                            #88
                            Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                            Motorsteun denk ik ook niet, hij schud of kantelt niet abnormaal.
                            Ik dacht in eerste instantie aan een injector (omdat het weg is bij gas los en verder perfect rijdt)..

                            Balansas had ik tot nu nog nooit van gehoord . Voor zover ik het werkplaatshandboek begrijp zit die riem achter dezelfde kap als de d-riem?

                            Achja, morgen maar eens even wat dingetjes checken dan.

                            @pocketmech; bedankt voor het aanbod Als we het morgen zelf niet opgelost krijgen en je ff tijd hebt, graag Ik zal je dan nog wel even een pm sturen.
                            1986 Porsche 924S 2.5 rood
                            2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

                            NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!

                            Comment

                            • 924turbo2
                              924 Freak
                              • Dec 2007
                              • 2956

                              #89
                              Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                              balansasriem zit voor de distributie, paar schroefjes de plastic kap eraf halen en je kan er zo bij. Riem is ook eenvoudig zelf te vervangen.
                              937 racer

                              Comment

                              • Meneer aard
                                924 Gek
                                • Sep 2007
                                • 1129

                                #90
                                Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

                                Originally posted by 924turbo2
                                balansasriem zit voor de distributie, paar schroefjes de plastic kap eraf halen en je kan er zo bij. Riem is ook eenvoudig zelf te vervangen.
                                maw veel lui hebben moeite met "op tijd zetten"

                                @Tom: Is de 2.5 waarvan ze breken. de NA is sterk.

                                Comment

                                Working...