Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Accu

  1. #1
    Ingeschreven
    10/04/2009
    Berichten
    402

    Accu

    Welke accu gaat er nu precies in de 924 , ik weet dat het een 12 volt accu moet zijn , maar hoeveel ah/u

    want zit er nu eentje in die komt uit een opel en die is niet zo heul sterk

    edit// nevermind ik weet het al 63 a/h uur stond toch in de haynes !
    Met vriendelijke groet, Jeroen


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Accu

    Ik heb er een 55 AH inzitten, werkt prima. 60 of 65 lukt ook, als de boel maar past.

    De mijne is ook van Opel, het merk maakt niet uit.


  3. #3
    Ingeschreven
    10/04/2009
    Berichten
    402

    Re: Accu

    ik vond het net in de haynes haha , kga dr gewoon een 63 AH in zetten
    Met vriendelijke groet, Jeroen


  4. #4
    Ingeschreven
    09/05/2009
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    88

    Re: Accu

    Ik heb momenteel ook een electrisch probleem: er gebeurt niets als ik sleutel omdraai.
    Ik denk dus als eertse ook aan de accu.
    Mijn accu is 12 volt en 44 amp.
    Weet iemand of dat te licht is?
    En tot hoe zwaar ik evt. zou kunnen monteren?
    Mijn 924 komt uit 1976.

    Alvast bedankt voor de reactie's,

    MVG Yampor


  5. #5
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Accu

    standaard vanuit de fabriek is een 43 Ah. De automaten en de modellen met airco kregen een 63 AH mee. Die was tegen meerprijs ook voor de "gewone" te hebben. Persoonlijk heb ik niets met een zwaardere accu, je dynamo moet tenslotte de stroom leveren. De accu wordt enkel zwaar belast met starten.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #6
    Ingeschreven
    09/05/2009
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    88

    Re: Accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    standaard vanuit de fabriek is een 43 Ah. De automaten en de modellen met airco kregen een 63 AH mee. Die was tegen meerprijs ook voor de "gewone" te hebben. Persoonlijk heb ik niets met een zwaardere accu, je dynamo moet tenslotte de stroom leveren. De accu wordt enkel zwaar belast met starten.
    Okay, dank voor je hulp, ik puzzel verder.

    Gr. Yampor


  7. #7

    Re: Accu

    het kan wel zijn dat je accu versleten is uiteraard! dan geeft hij gewoon onvoldoende vermogen om te kunnen starten..

    zelf heb ik een Varta63ah met iets van 580A startspanning

    quote van ander forum;
    h = Ampère uur = capaciteit, de bepaalde hoeveelheid energie.
    Het getal geeft aan bij hoeveel stroom het precies een uur duurt dat het ding leeg is .


    Watt = vermogen = spanning x stroom. Spanning is een vast gegeven (12V), stroom wordt bepaald door de belasting. Als je van een startmotor de werkspanning weet (12V) en je weet het opgegeven vermogen, dan kun je dus uitrekenen hoeveel stroom er gaat lopen als je de startmotor inschakelt.
    (vermogen / spanning = stroom)

    Oorzaak van traag starten (luie accu) is dat het oppervlak van de metalen platen in de accu vervuild zijn geraakt, waardoor de elektronen uit de vloeistof (waarin de energie is opgeslagen) moeilijker in de metalen platen kunnen dringen, om zo voor stroom te kunnen zorgen.
    De spanning over de accu blijft dan nog wel 12V, maar de maximale stroom die er kan lopen neemt sterk af.
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #8
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Accu

    Nieuwe accu kan wereld van verschil betekenen. Heb sinds een half jaar ofzo een 55 erin en hij heeft altijd genoeg stroom; ook als ie slecht start door warme start. Da's toch wel fijn. Moest ook wel een nieuwe destijds, want die van mij deed ook niets meer en bleek bij doormeten gewoon wegens ouderdom overleden te zijn.


  9. #9

    Re: Accu

    mijne bleek niet overleden, maar is wel vervangen.. heb dr nu 1 op reserve..
    op die Varta heb ik 4 dagen geprobeerd te starten (met ook lang doorstarten) zonder dat hij minder ging draaien
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #10
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Accu

    ik heb nu 75ah uit een benz vito van mn pa.. die erin zat, zo'n halfords klooiding met uhh??? volges mij 50ah, die trok mijn 4 versterkers niet :p

    en dees begeeft et binnenkort dnk ook.. maar verder.. over de maat maak et niet veel uit, die ik nu dus heb is best groot.. en de accubak van de 24 is best groot.. dus er passe veel soorten accu's in..

    maare wellis zie ik dat de accu ook wellis aan de andere kant zit? dus recht, ik heb em iig links zitten. of is dit voor de americaan?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •