Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Volvo 240

  1. #1
    Ingeschreven
    12/03/2010
    Locatie
    Kop van Noord Holland
    Berichten
    53

    Volvo 240

    Hoi vrinden,

    Even een vraag aan jullie autofreaks :loco:

    Mijn porsche is niet mijn hoofdauto, daar is hij mij te waardevol voor :-) Ik heb nu nog de beschikking over een leaseauto, maar moet die binnenkort inleveren en ben voornemens een Volvo 240 estate te kopen (wordt mijn tweede oldtimer).

    Kent iemand dit type auto en nog beter, weten jullie waar je goed op moet letten bij dit type, wellicht dat hier Volvo kenners zijn?

    Ik hoor het graag van jullie.


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956


  3. #3
    Ingeschreven
    19/08/2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    257

    Re: Volvo 240

    http://volvolvo.nl/


    Met plezier in een 240 gereden. Automaat met zwart leer. Helaas net niet belastingvrij. Dus moest ie weg. Ondanks de 2.3 liter motor vond ik 'm slecht meekomen op de snelweg. Verder heerlijk toeren. In de stad ben je heer en meester:-)


  4. #4
    Ingeschreven
    09/06/2009
    Berichten
    228

    Re: Volvo 240

    http://www.volvo240.be/
    Volvo liefhebbers in hart en nieren .
    Een voorbeeld , mij hebben ze van Opelfreak omgebouwd naar Volvo 940 turbo liefhebber .
    Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan !!!


  5. #5
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volvo 240

    Sinds vorig jaar ben ik eigenaar van een Volvo 240 Estate uit 1986 (wordt dus nog oldtimer). Mijn voornemen: alles zelf doen. Dat lukt tot nu toe aardig, behalve het plaatwerk lassen. (Heb inmiddels wel een cursus gedaan, maar nu de spullen nog...).
    Sleutelen aan/in een Volvo is heerlijk: lekker veel ruimte. Dat besefte ik me eigenlijk pas goed toen ik de koppakking van onze Peugeot 205 ging vervangen... jeetje, wat is daar alles krap, zeg!
    Verder is volvolvo.nl een erg actieve community met veel zeer behulpzame deelnemers.
    Onderdelen zijn ook goed (en redelijk goedkoop) te verkrijgen.

    En inderdaad: het is lekker toeren, ook met kindertjes op de achterbank, fietsjes, skeltertjes en speelgoed in de achterbak. Aan ruimte geen gebrek.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Volvo 240

    205 al krap, moet je eens een moderne volvo proberen:doh:
    mij een raadsel waarom ze het interieur filter moeten verstoppen of vanalles om het olie filter heen bouwen.
    maar 1 ding hebben ze wel verbeterd en dat is het weg gedracht alhoewel een XC90 nog steeds bagger rijdt

    maar de 5 cilinders helemaal toppie hoor
    en de 240 en andere oude volvos vind ik prachtig om te zien
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Volvo 240

    Kom op we gaan niet over Volvo's lullen terwijl we op een Porsche forum zitten!!!!

    Overigens vind ik de XC90 één van de betere Volvo's. En die koop je natuurlijk niet omdat de wegligging zo fantastisch is, daar koop je overigens geen enkele Volvo voor :nono:

    Volvo rijden gaat om praktisch, comfort en betrouwbaarheid :eyebrows:


  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Volvo 240

    historie geeft wat anders weer,zoek maar eens op Volvo:whistle:


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Volvo 240

    ik vind het sonde dat men z'n auto koopt wat eigenlijk voor in het terrein is en nooit van de verharde weg af gaat:doh:
    als je geen 4x4 nodig heb moet je gewoon geen XC kopen, gaat echt ten koste van de weg ligging en dus ook een beetje veiligheid
    de nieuwe types rijden alles behalve slecht, de nieuw s60 schijnt nog beter te rijden, maar dat is nog heel even wachten voordat ik daar een rondje in mag rijden:heh:

    wordt nog wat als ik volvo met porsche verloof:whistle:
    ooit eens een keer meschien, als het er vsn komt:doh:
    de 924 mist soms echt power vergeleken met wat er nu rond rijd en ja een 5 cilinder is gewoon een perfect match voor mij;-) gaat ik voor de +400nm diesel versie:heh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Volvo 240

    XC90 is de enige Volvo die een redelijk gewicht mag trekken, 2250kg. Zelfs een nieuwe V70 mag maar 1320kg trekken.

    Een beetje autotrailer is al 600kg. Dus een V70 mag er maar een auto op hebben staan van 720g, geloof me die zijn er niet veel.

    XC90 koop je ook niet voor het terrein, gewoon grote auto met een hoog trekgewicht.

    Overigens de loopt/rijdt de 6 cylinder (3.2/ T6) van Volvo veel mooier dan de 5 ;-) maargoed die zit ook alleen in de topmodellen, en zal je dus niet terugvinden in een oude 850 of v70.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •