Pagina 30 van de 53 EersteEerste ... 2026272829303132333440 ... LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 522
  1. #291
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nein. Op zijn Duits. Nicht originel!


  2. #292
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Haha, heerlijk.

    Waar post je trouwens? Ik zit regelmatig op pff.de, maar zag daar niks verschijnen


  3. #293
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    PFF/924/Aussentemperaturanzeiger.
    Maar ik zit daar incognito als beertje993.
    Nee hoor. Ik zat daar al eerder met de 993 voordat ik de 924 kocht. Dat heb je met "al" die Porsches...... Hahahahahaha


  4. #294
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Even nog terugkomend op dat onderwerp over het reservewiel. Vanmorgen nog eens de kofferbakmat eruit gehaald en dan wordt het wel duidelijk. Er zit een dikke laag foam boven het reservewiel, zodat de bekleding inderdaad op het reservewiel rust en niet kan inzakken.
    Kun je gelijk zien dat de mat niet helemaal gaaf meer is. Maar goed, dat zit allemaal aan de onderzijde en boeit me niet zo.
    De sticker aan de onderzijde geeft duidelijk aan, dat deze vloermat bestemd is voor een auto met een Faltrad. En dat komt dan weer overeen met de fabrieksgegevens van mijn auto. Het onderdeelnummer op de sticker heb ik opgezocht, maar is niet gelijk aan wat de PET hierover zegt.
    Het nummer wat deze mat volgens de PET zou moeten hebben is 944555063 83S. Nou ja, vergelijk maar.

    20220809_111413.jpg

    20220809_111403-web.jpg


  5. #295
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo. De zomer is voorbij. Dus wordt het tijd om weer met de 924 verder te gaan. Na de motorrevisie nog maar zo'n kleine 500 km gereden. Motorrutje loopt als een zonnetje. Zowel koud als warm start ie vrijwel direct. Geeft een goed gevoel.
    Ik stoorde me al een tijdje aan het targadak dat niet helemaal lekker in de uitsparing valt. Op het Duitse PFF afdeling 924 vond ik een item dat daarover ging. Er waren al enkele eigenaren aan het zoeken geweest naar een oplossing. Ook zij hadden een niet goed sluitend dak. De één haalde een rubber bij Rosepassion. €108!!! De ander bij Partworks. €89! En eigenlijk geen van beide goed. Ook dat nog. Todat er een slimmerik was die ging zoeken naar het bewuste profiel en bij een Duits bedrijf het goeie profiel vond. Kosten: €3,85 p/m!!! Je hebt 4 meter nodig, dus dat scheelt nogal. De verzendkosten waren meer dan het produkt zelf. Maar goed. Met een dag had ik het thuis. Ziet er prima uit. Van de Duitser die het had gemonteerd was er nog een foto hoe het zit. Een wereld van verschil. En geen lekkage. Ik ga daar volgende week maar eens mee beginnen. Ik moet eerst weer even zin opbouwen.
    Mocht iemand willen weten waar ik het rubber vandaan heb dan hoor ik het wel.
    Komende zondag het laatste ritje van het jaar. Is er notabene een kans dat het gaat sneeuwen. Moet niet geker worden. Maar de afspraak is al meerdere keren verzet. Nu gaat het door. De nieuwe belastingaanslag van €127 is net binnen, dus 1 december op stal.

    Dan ga ik met het onderstel aan de achterzijde beginnen. Ik heb een jankend geluid achterin. Vermoedelijk een lager in de versnellingsbak. Jullie zullen het wel herkennen denk ik. Ik heb nog een bak liggen, die ik bij de auto kreeg en die de vorige eigenaar alvast als reserve/vervanging had gekocht. Die bak zou nog maar iets van 70k hebben gelopen en zou goed moeten zijn. De verleiding is natuurlijk heel groot om die bak er gewoon onder te hangen en te zien wat er gebeurt. Maar mijn bak schakelt nog als boter en kraakvrij en je loopt natuurlijk het risisco dat die andere bak ook niet goed is. Dan heb je twee keer werk. Nou ik kijk nog wel. Als ik het spul los heb kan ik gelijk naar de ophanging van de bak kijken en eventueel vervangen.

    Ik wil de remmen los hebben, controleren, reinigen en de remmen nog eens ontluchten. Het pedaal voelt nog niet helemaal "hard".
    De wielophanging moet gangbaar gemaakt worden zodat het spul afgesteld kan worden. De hoogte kan wel versteld worden maar de sporing niet. Ik heb daarover al eerder geschreven. Het zit zo vast als een huis. Ook nog de ashoezen vervangen. Kortom, er is weer werk aan de winkel.
    Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

    Mijn dak
    DSC04231.JPG

    DSC04233.JPG

    Duits dak
    20220430_155854.jpg


  6. #296
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Alle info over de dakrubbers is welkom!


  7. #297
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja...dat rubber herken ik, ik heb de tip opgevolgd en het gekocht, samen met een nieuw kofferbakrubber. Volgens mij heb ik de link al eens gedeeld in mijn topic

    Erom leggen is echt zo gepiept. Dakje sluit bij mij nu perfect.


  8. #298
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Haha. Beter twee keer gedeeld dan helemaal niet.
    Het zal vast ook wel ergens anders te koop zijn, maar zoals gezegd volgde ik een draadje op het Duitse 924 forum van PFF.

    Hieronder de link naar het hele verhaal over dat profiel.

    https://www.pff.de/thread/2796048-ta...#post155723160

    Ik heb het rubber gevonden bij https://www.kantenschutzprofi.de
    Het nummer van het profiel bij SMI, maar ik zag net ook bij Amazon, is:
    DS4 (1 Meter) PVC/ EPDM Kantenschutz Dichtungs
    Profil Gummi Dichtung seitlich - Klemmbereich 1 - 2 mm. €3,07 p/m.


  9. #299
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Yes, heb precies dezelfde. Kofferbak seal kun je daar ook bestellen.

    In gerelateerde vraag; jouw kvs tankje is prachtig wit. Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat je m in een bak met een vaatwas tab hebt gelegd? Kun je uitleggen wat je daar gedaan hebt?


  10. #300
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Bij mij is de kofferbakseal al een keer vervangen. Het mooie is dat je er per meter kunt bestellen en tegen acceptabele prijzen.

    Ik had een reactie daarover geplaatst op FB nav een vraag daarover. Nu je erover begint......Ik heb toch even de geschiedenis van de auto nagekeken. Op de foto's van de advertentie was namelijk ook al een mooi tankje te zien. En wat denk je? Blijkt de vorige eigenaar Laurens op 3 april 2008 het tankje nieuw te hebben gekocht bij Porsche Centrum Twente voor €55 ex btw. Onderdeelnummer 028121405A.

    Maar ik heb het tankje van de remvloeistof dus wel kunnen reinigen met een vaatwastablet. Tablet in het tankje, kokend water erop en laat maar lekker bruisen en een nacht laten staan. Wel even de gatjes dichtmaken!

    Is echt mooi schoon geworden. Als de kunststof van het expansietankje gewoon verkleurd/vergeeld is, dan gaat dat natuurlijk niet meer lukken. Denk ik...
    Maar je kunt het altijd proberen. En anders gewoon een wasje in de vaatwasser mee laten draaien.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •