Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1

    924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Na best lang wikken en wegen heb ik toch besloten dat voorlopig mijn Porsche avontuur afgelopen is.
    Ik heb sinds Mei m'n bachelor en ook een contract getekend voor een voltijd baan. Ik heb een auto nodig die me elke dag heen en weer naar mijn werk brengt zonder te veel hobbiesleutelen. Met alles wat ik nog van plan was voor de Porsche kan ik dat helaas niet betalen.

    Dus, details van de auto:

    Bouwjaar: 1981
    Type: 924 (duh) 50 Jahre editie
    KM- stand: ~ 180.000
    Kenteken: PH-XH-06
    Datum eerste toelating: 24 september 1981
    Datum eerste tenaamstelling: 6 januari 1997
    Datum laatste tenaamstelling: 31 januari 2009
    Brandstof: LPG op ketekeng, ook benzine
    APK vervaldatum: 29 november 2011


    Ik heb de auto in 2009 gekocht met net boven 140k kilometers voor ruim 2400 euro (ja was meteen verlieft).
    Na aankoop is er na het uitlaatspruitstuk een nieuwe uitlaat onder gekomen (totaal 6 jr garantie) en er is een nieuwe startmotor geplaatst.
    Heb het exact getal niet bij handen maar net boven de 150k km heb ik een koprevisie moeten uitvoeren. Hierbij zijn alle klepgeleiders/seals vervangen en 1 uitlaatklep. Datzelfde jaar zijn ook de achterremtrommels vervangen en de handremkabel.

    Na een lange tijd zonder zorgen hebben jullie mijn projecttopic na de aanrijding wellicht wel gezien. Daarbij is de voorkant van de wagen professioneel vervangen en daarbij ook een hoop onderdelen. Daarna is er nog voor ruim 500 euro onderhoud uitgevoerd voor de APK keuring. Meest recent is de linker aandrijf as, delen van de benzine leidingen, linker wielophanging (roestgaatje), waterpomp en verdamper (van het LPG systeem) vervangen.

    Ik kan dit niet anders dan een projectauto aanbieden.
    Huidige 'mankementen'
    Motor loopt op zowel benzine als LPG, echter trekt valse lucht en kan dus niet goed afgesteld worden. Dit ben ik van plan nog te verhelpen mits er tijd voor is.
    Er zitten op 2 plekken deuken, rechtersachter een kado van iemand in Leiden die niet fatsoenlijk langs geparkeerde auto's kan rijden. Voornamelijke zaak van deze wagen is dat er een nieuwe laklaag nodig is (eventueel mengverhouding huidige kleur beschikbaar). Er is een trilling in het stuur (van voor de aanrijding nog), de ophanging is al een aantal keer onderzocht maar er is niets gevonden. Op het moment moet je de koplampen handmatig omhoog draaien, hiervan heb ik een andere koplampmotor liggen die ik nog moet monteren.

    Speciale punten van de auto.
    Omdat het een 50 Jahre is heeft de auto de turbo look velgen (met goede banden), elektrische ramen en elektrisch bedienbare spiegels. Er is nog een origineel onderhoudsboekje, maar deze is op den duur niet meer bijgehouden maar geeft 100% zekerheid over de kilometerstand.
    Met een LPG systeem doet het een stuk minder pijn om te tanken is ben je brandstofkosten kwijt vergelijkbaar met een auto die 1:18/1:20 rijd!
    Ik heb (2e hands) leren 911 stoelen in de wagen gezet na aankoop.
    Er zit een radio/cd/mp3 speler in met aux/usb ingang, ben bereid om de usbkaart erbij te geven.


    Dus ja, wat wil ik ervoor. Ik heb mijn hoofd gezet naar 800 euro. In onderdelen is de auto meer waard, maar zie hem liever rijdend dan gesloopt na zoveel werk erin gestoken te hebben. Denk alleen al de gloednieuwe verdamper (146E) die een week geleden gemonteerd is! Als ik de valse lucht gerepareerd heb gaat de prijs waarschijnlijk wat omhoog, dit is echt een ophalen en wegwezen prijs.


    Opties die je er nog bij kan kopen om het project door te zetten:
    - Olie temperatuur meter met sensor en verloopstuk 15E
    - Sideskirts nieuw in verpakking 150E (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...=STRK:MEWAX:IT)
    - Bredere en lagere overzet achterbumper 50E (Van joost gekocht op het forum)


    Foto's moet ik nog maken.
    Laatst gewijzigd door Pas; 24/07/2011 om 02:51.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  2. #2
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    hmm, ik had beter kunnen wachten en de jouwe kunnen kopen dan de mijne geloof ik

    collegegeld dokken.. geen vaste dagen in de week meer werken.. balen, een 2e Porsche zit er echt niet in
    Dus, dan maar veel succes met de verkoop! en voorzover ik er zicht op heb is het een aantrekkelijke prijs - ik vind van wel.
    Laatst gewijzigd door powerflux; 24/07/2011 om 06:08.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  3. #3

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Was nog vergeten dat er ook iridium bougies in zitten van 10k km oud en dat er bij de apk een nieuwe accu in is gegaan. Tevens is dit een wagen met targa dak.

    Bij mij is het ook een hele omschakeling. Niet meer lekker klooien als student...
    Laatst gewijzigd door Pas; 24/07/2011 om 11:28.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  4. #4

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Aanvulling:
    Vergat te vermelden dat ik er vorig jaar een nieuwe startonderbreker in heb laten zetten.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  5. #5
    Ingeschreven
    27/07/2010
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    10

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pas Bekijk Berichten
    Was nog vergeten dat er ook iridium bougies in zitten van 10k km oud en dat er bij de apk een nieuwe accu in is gegaan. Tevens is dit een wagen met targa dak.

    Bij mij is het ook een hele omschakeling. Niet meer lekker klooien als student...
    als student klooide ik ook altijd met auto. ik ben nu 47 maar doe het nog steeds hoor


  6. #6
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    hmmm, vreemde jongens, daar boven de Moerdijk. Toen ik studeerde klooide ik bij voorkeur met de meiden ......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #7
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    hmmm, vreemde jongens, daar boven de Moerdijk. Toen ik studeerde klooide ik bij voorkeur met de meiden ......
    tsja het is ook veel makkelijker om met auto's te klooien dan met meiden
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #8
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    tsja het is ook veel makkelijker om met auto's te klooien dan met meiden
    ahaaahhh, de weg van de minste weerstand!! Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat de wereld overbevolkt is .......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    ahaaahhh, de weg van de minste weerstand!! Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat de wereld overbevolkt is .......
    god zij ooit: ga voort en vermenigvuldig uw
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie

    nu gaat het weer over een auto.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •