Het Klets-Maar-Raak Topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Bassie-
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 4367

    re: Het Klets-Maar-Raak Topic

    achter haart deze moer vast te zitten op 350nm:heh:

    ik had er eerst ook moeite mee.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

    Comment

    • Space
      924 Fan
      • Feb 2008
      • 617

      re: Het Klets-Maar-Raak Topic

      350 maar? :whistle: Bij een S toch minimaal 450... Zit ook geen splitpen doorheen viel me op.
      Heb mijne vanochtend ff door de straat gehaald, het was niet meer om aan te zien.
      S power!

      Comment

      • Fantaman
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 2962

        re: Het Klets-Maar-Raak Topic

        dop36 op een wringijzer en een lange pijp erop, dan krijg je 99% van wel mee los:eyebrows:

        ik had laatst 1 wielbout die niet los ging met de luchttol, dus wringijzer en een pijp van bijna 2 meter, hangen, het boog flink door en met een knank! kwam ie los:heh:
        '82 Porsche 924 50 Jahre
        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
        '98 Subaru Impreza GT Turbo
        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

        Comment

        • Fantaman
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 2962

          re: Het Klets-Maar-Raak Topic

          heb net me olie gepeilen en kon wel een gat in de lucht springen, geen olie verbruik meerockon:
          die investering van 400 euro betaalt zich nu al langzaam terug, hoef niet steeds olie en water bij te vullen:loco:
          '82 Porsche 924 50 Jahre
          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
          '98 Subaru Impreza GT Turbo
          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

          Comment

          • klaas 924
            924 Addict
            • Jan 2009
            • 1852

            re: Het Klets-Maar-Raak Topic

            Originally posted by Fantaman
            heb net me olie gepeilen en kon wel een gat in de lucht springen, geen olie verbruik meerockon:
            die investering van 400 euro betaalt zich nu al langzaam terug, hoef niet steeds olie en water bij te vullen:loco:
            gefeliciteerd:thumb:
            en wat was het dan??
            think PORSCHitive

            Comment

            • Bcreative
              924 Gek
              • May 2008
              • 1232

              re: Het Klets-Maar-Raak Topic

              Originally posted by Fantaman
              heb net me olie gepeilen en kon wel een gat in de lucht springen, geen olie verbruik meerockon:
              die investering van 400 euro betaalt zich nu al langzaam terug, hoef niet steeds olie en water bij te vullen:loco:
              Da's idd een enorme ergernis, olieverlies. Goed nieuws!
              Maar wat heb je precies gedaan, dan?

              Comment

              • Fantaman
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 2962

                re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                toen de motor uitelkaar lag, alle keeringen, zuigerveren en klepseals vervangen. ook verloor ik olie langs de peilstok dus dit dicht gekit. de carterpan lekt ook niet meer met nieuwe pakking alleen de voorste krukas keering heeft last van overmatig zweet, das wel jammer want nu blijft het carter niet schoon.
                vorig jaar heeft ie ruim 3 liter olie gedronken en dan stond ie nog veel stil en het 2e helft van het jaar
                '82 Porsche 924 50 Jahre
                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                Comment

                • dopre
                  924 Gek
                  • Jan 2009
                  • 928

                  re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                  Originally posted by Fantaman
                  toen de motor uitelkaar lag, alle keeringen, zuigerveren en klepseals vervangen. ook verloor ik olie langs de peilstok dus dit dicht gekit. de carterpan lekt ook niet meer met nieuwe pakking alleen de voorste krukas keering heeft last van overmatig zweet, das wel jammer want nu blijft het carter niet schoon.
                  vorig jaar heeft ie ruim 3 liter olie gedronken en dan stond ie nog veel stil en het 2e helft van het jaar
                  Wat heb je precies gedaan aan het probleem van het lek aan de oliepeilstok ?
                  Ik heb ook dat probleem met mijn turbo.

                  gr Dopre

                  Comment

                  • Bcreative
                    924 Gek
                    • May 2008
                    • 1232

                    re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                    Originally posted by dopre
                    Wat heb je precies gedaan aan het probleem van het lek aan de oliepeilstok ?
                    Ik heb ook dat probleem met mijn turbo.

                    gr Dopre
                    Ik had dat probleem ook. Had hiervoor de korte (oudere) versie peilstok en die vervangen door de lange (modernere) versie. Probleem opgelost.

                    Comment

                    • dopre
                      924 Gek
                      • Jan 2009
                      • 928

                      re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                      Originally posted by Bcreative
                      Ik had dat probleem ook. Had hiervoor de korte (oudere) versie peilstok en die vervangen door de lange (modernere) versie. Probleem opgelost.
                      Is bij mijn turbo zeker een korte.
                      Ik zal dit eerst eens proberen.

                      Comment

                      • Space
                        924 Fan
                        • Feb 2008
                        • 617

                        re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                        Vandaag mijn tank letterlijk droog gereden. De benzinepomp zat hoorbaar lucht te pompen en de motor begon te schokken. Gelukkig na 500 meter al een bezinestation :whistle:. Dat zijn spannende meters.
                        S power!

                        Comment

                        • dopre
                          924 Gek
                          • Jan 2009
                          • 928

                          re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                          Originally posted by Space
                          Vandaag mijn tank letterlijk droog gereden. De benzinepomp zat hoorbaar lucht te pompen en de motor begon te schokken. Gelukkig na 500 meter al een bezinestation :whistle:. Dat zijn spannende meters.
                          Hoeveel liter heb je er dan in kunnen doen ?

                          Comment

                          • Peter
                            924 Fan
                            • Jun 2009
                            • 228

                            re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                            Originally posted by Space
                            Vandaag mijn tank letterlijk droog gereden. De benzinepomp zat hoorbaar lucht te pompen en de motor begon te schokken. Gelukkig na 500 meter al een bezinestation :whistle:. Dat zijn spannende meters.
                            Dat hebben de pompen niet graag .
                            Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan !!!

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                              Originally posted by dopre
                              Wat heb je precies gedaan aan het probleem van het lek aan de oliepeilstok ?
                              Ik heb ook dat probleem met mijn turbo.

                              gr Dopre
                              waar de buis van de pijlstok in het cartersteekt heb ik rondom afgedicht met vloeibarepakking.

                              en over de lange of korte pijlstok, volgensmij heb ik al een lange
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                                Originally posted by Fantaman
                                waar de buis van de pijlstok in het cartersteekt heb ik rondom afgedicht met vloeibarepakking.

                                en over de lange of korte pijlstok, volgensmij heb ik al een lange
                                ja je hebt de lange ,want de korte heeft geen buis ;-)
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...