Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
'misbruik'van klassiekers om belasting te ontlopen,voor zo ver je dat misbruik kan noemen, is uiteraard gewoon zelf zo gecreerd door de regering maar gaat je nu lekker de das om doen als er geen bijzondere stelling ingenomen gaat worden.
Voor éen oldtimer de belasting ophoesten alla, maar een lekkere met de rug tegen de muur hobby krijg je nu wel...
Je gaat er mee aan de gang met een bepaald beeld, betaal effe wat belasting tot die 25 jaar is en dan is
de vrijstelling toch een aardig budgetje voor het onderhoud in het jaar. Niet dus...
Wat kost een 24 ook alweer? Euro of 40? maakt toch effe 480 in het jaar. Dat is 50 cent per kilometer in mijn geval!
Aan de andere kant zie je oldtimer dan maar te verkopen voor een redelijke prijs...geen mens die er aan zit te denken...
maar goed, ik heb er éen, je zult er maar 5 hebben....
En dit alles natuurlijk voor het MILIEU dames en heren, vergeet dat niet! ......Dus.....
Dat wordt inderdaad kostbaar.
Misschien is het straks nog goedkoper een garage bedrijf op papier te starten en met van die groene platen rond te gaan rijden. Kan er toch maar in een tegelijk rijden.
Weet iemand of dit überhaupt kan?
Altijd fijn, 452 euro per jaar erbij... Ga je toch twijfelen of je de auto nog moet houden. Voor mij als student is het in ieder geval echt een enorme smak geld. Jammer dat op deze manier mensen hun hobby door de neus wordt geboord.
Ik had bijna van de week nog een 924 gekocht voor de handel die laat ik voorlopig maar staan
De gemiddelde oldtimer liefhebber heeft 3.1 auto
Daar zullen er wel een aantal van verkocht worden
Mischien komt er iets van een km beperking 1000 of 2000 km
Dat zou voor vele echte liefhebbers voldoende zijn
We gaan het zien
Als het daar staat hoefd het niet perse te gebeuren
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
de young-timer markt zal aardig instorten, vooral al de Mercedessen van rond 86 die net allemaal geimporteerd werden. Nou waren deze types ook wel erg overprijst, puur en alleen door het belasitngvoordeel.
één voordeel een 924 was al weinig waard, dus veel zakken zal de prijs niet
Er zal wel iets van een afbouwschema komen, kan me niet voorstellen dat je voor een auto van 1960 de volle pond moet gaan betalen. Het gaat om 'misbruik' van de regeling. Een auto van 1960 zal niet snel voor dagelijks woon-werk verkeer gebruikt worden.
Auto Motor Youngtimer
Een eerste reactie van Harald Bresser, RAI Vereniging:
RAI Vereniging is verbaasd over deze zet van het nieuwe kabinet. Deze hadden we niet verwacht. We kunnen ons dan ook niet voorstellen dat dit voorstel ongeschonden door de Tweede kamer komt. Voor de echte liefhebbers en bezitters van auto's ouder dan 30 jaar zou deze regeling eigenlijk moeten blijven bestaan. Wij zijn kritischer op met name de youngtimer diesels. Als er nu auto's in Duitse binnensteden geweerd worden, moeten die dan in ons land fiscaal gestimuleerd worden door ze vanaf -uiteindelijk- 30 jarige leeftijd een lager tarief te laten betalen? De regering had daar trouwens al enige tijd geleden een 'oplossing' voor bedacht door die eigenaren de LPG- en dieseltoeslag uit de MRB gewoon te laten betalen. Dat is veel meer de lijn waar RAI Vereniging bij aansluit.
Nu worden alle oldtimerbezitters over één kam geschoren en dat lijkt niet een goed plan.
Comment