motorrijtuigenbelasting

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harry
    924 Gek
    • May 2008
    • 1287

    #91
    Re: motorrijtuigenbelasting

    scannen0018.jpgEindelijk een akkoord over Oldtimer Belasting

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      #92
      Re: motorrijtuigenbelasting

      RTL Nieuws - Leeftijdsgrens belasting oldtimers naar 40 jaar
      937 racer

      Comment

      • powerflux
        924 Fan
        • Mar 2011
        • 651

        #93
        Re: motorrijtuigenbelasting

        niet compleet. lees hier de bron: Kamerbrief alternatieven afschaffing vrijstelling MRB oldtimers | Kamerstuk | Rijksoverheid.nl
        Bij het kwarttarief is de voorwaarde gesteld dat je in december, januari en februari niet rijdt.


        in het kort: Benzine en bouwjaar t/m 31 dec 1987? -> overgangsregeling met kwarttarief belasting tot 120,- en niet rijden in December, Januari en Februari. Volledige vrijstelling vanaf 40 jaar.

        LPG en Diesel? Vrijstelling vanaf 40 jaar.
        Last edited by powerflux; 25-04-13, 12:08.
        Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
        Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
        Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
        Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

        Comment

        • ptol
          924 Gek
          • Jun 2011
          • 1261

          #94
          Re: motorrijtuigenbelasting

          Maar als ik in december, januari en februari wel wil rijden, betaal ik gewoon de volle mep alleen voor die 3 maanden? Of gelijk voor het gehale jaar? Of is het echt verboden gedurende deze maanden er mee de weg op te gaan?

          Comment

          • powerflux
            924 Fan
            • Mar 2011
            • 651

            #95
            Re: motorrijtuigenbelasting

            Originally posted by ptol
            Maar als ik in december, januari en februari wel wil rijden, betaal ik gewoon de volle mep alleen voor die 3 maanden? Of gelijk voor het gehale jaar? Of is het echt verboden gedurende deze maanden er mee de weg op te gaan?
            je hebt de keus. Het hele jaar rijden? -> volle mep voor het hele jaar.
            die 3 maanden niet rijden (het is onduidelijk of je moet schorsen of niet, maar er staat een boete op als je toch rijdt) -> kwarttarief.
            Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
            Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
            Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
            Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

            Comment

            • ptol
              924 Gek
              • Jun 2011
              • 1261

              #96
              Re: motorrijtuigenbelasting

              Originally posted by ptol
              Maar als ik in december, januari en februari wel wil rijden, betaal ik gewoon de volle mep alleen voor die 3 maanden? Of gelijk voor het gehale jaar? Of is het echt verboden gedurende deze maanden er mee de weg op te gaan?
              Pfff lekker is dat. Waar moet ik de 924 dan laten die 3 maanden. Ik dacht dat je dan gewoon extra moest betalen voor die 3 maanden en dan wel de volle mep. Als ik echt het hele jaar voltarief moet gaan betalen wordt het ineens een ander verhaal zeg.

              Comment

              • maup
                924 Fan
                • Nov 2009
                • 249

                #97
                Re: motorrijtuigenbelasting

                Ik heb mijn 924 juist voor de pekelmaanden gekocht, krijg je dit weer

                Comment

                • powerflux
                  924 Fan
                  • Mar 2011
                  • 651

                  #98
                  Re: motorrijtuigenbelasting

                  Originally posted by maup
                  Ik heb mijn 924 juist voor de pekelmaanden gekocht, krijg je dit weer

                  dan kun je altijd nog de rest van het jaar schorsen en geen gebruik maken van de kwart-regeling. dat is nog steeds goedkoop.
                  Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                  Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                  Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                  Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                  Comment

                  • tortini
                    924 Fan
                    • Dec 2008
                    • 220

                    #99
                    Re: motorrijtuigenbelasting

                    Die weekers kan niet eens rekenen. Zie alinea 3 van zijn brief: datum eerste toelating 1963 t/m 1987 komen in aanmerking voor het kwart tarief. Dus auto moet volgens deze zin auto wel 50 jaar oud zijn ipv 40 jaar.

                    Comment

                    • powerflux
                      924 Fan
                      • Mar 2011
                      • 651

                      Re: motorrijtuigenbelasting

                      Originally posted by tortini
                      Die weekers kan niet eens rekenen. Zie alinea 3 van zijn brief: datum eerste toelating 1963 t/m 1987 komen in aanmerking voor het kwart tarief. Dus auto moet volgens deze zin auto wel 50 jaar oud zijn ipv 40 jaar.
                      typefout. het is 40.
                      Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                      Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                      Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                      Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                      Comment

                      • Guest

                        Re: motorrijtuigenbelasting

                        Een nieuwe petitie:
                        Home

                        En een Facebook groep:
                        Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


                        Facebook bestaat meer en deel uit onzin posts. Maar het is wel handig om zo veel mogelijk leden te hebben.

                        Comment

                        • jel
                          924 Fan
                          • May 2012
                          • 407

                          Re: motorrijtuigenbelasting

                          Opmerkelijk dat je 3 maanden niet mag rijden en verplicht binnen moet staan. We krijgen huisarrest van de regering. Een beperking op het aantal kilometers per jaar was logischer geweest.

                          Comment

                          • Cor 944
                            924 Fan
                            • Dec 2007
                            • 692

                            Re: motorrijtuigenbelasting

                            Originally posted by jel
                            Opmerkelijk dat je 3 maanden niet mag rijden en verplicht binnen moet staan. We krijgen huisarrest van de regering. Een beperking op het aantal kilometers per jaar was logischer geweest.
                            dat hoeft natuurlijk niet,maar dan betaal je gewoon het volle pond,
                            en mag je het hele jaar door tuffen.

                            wat de meeste met oldtimers toch niet doen,met al die pekelzooi in de winter.
                            dus ik vind het zo gek nog niet.

                            en binnen staan hoeft ook niet,hij mag alleen niet op de openbare weg staan,
                            dus op eigenterrein is al voldoende.



                            en bovendien zijn aantal km per jaar natuurlijk heel makkelijk te omzeilen,
                            dat gaat hem dus nie worden nie.

                            maar er is volgens mij nog helemaal niks zeker,wat het uiteindelijk gaat worden.
                            dus moeten we het nog maar even afwachten, welke regeling het gaat worden.

                            Comment

                            • Guest

                              Re: motorrijtuigenbelasting

                              Ik weet niet of veel mensen het nog volgen ik volg het nog steeds op de voet.

                              Inmiddels is bij Prinsjesdag het akkoord zoals uitgewerkt door de heer Weekers gepresenteerd zonder veranderingen.
                              120 euro per jaar is voor ons niet het grote probleem denk ik maar ik stoor me aan die 3 maanden niet rijden (slecht voor de auto en hij mag niet op de openbare weg)

                              De eerste stap in de goede richting:

                              Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling | Oldtimers te Koop

                              Als er interesse is kan hier vaker update's posten

                              Comment

                              • Guest

                                Re: motorrijtuigenbelasting

                                Ik weet niet of veel mensen het nog volgen ik volg het nog steeds op de voet.

                                Inmiddels is bij Prinsjesdag het akkoord zoals uitgewerkt door de heer Weekers gepresenteerd zonder veranderingen.
                                120 euro per jaar is voor ons niet het grote probleem denk ik maar ik stoor me aan die 3 maanden niet rijden (slecht voor de auto en hij mag niet op de openbare weg)

                                De eerste stap in de goede richting:

                                Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling | Oldtimers te Koop

                                Als er interesse is kan hier vaker update's posten

                                Comment

                                Working...