volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • replica
    924 Gek
    • Jun 2009
    • 717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    :whistle: Zo hier ben ik weer even, dus kabel boom er uitgehaald, zo kan ik netjes verder werken. En ook ontdenkt dat er draden gewoon doorverbrandt zijn ????? mja maakt ni meer uit nu, heb toch andere kabelboom

    Ik krijg de foto met de verbrande onderdelen er niet op s
    Volgende keer probeer ik nog eens

    Comment

    • Fantaman
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 2962

      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

      HMMMM draden spaghetti:loco:
      '82 Porsche 924 50 Jahre
      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
      '98 Subaru Impreza GT Turbo
      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

      Comment

      • klaas 924
        924 Addict
        • Jan 2009
        • 1852

        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

        ik bkijf het ongelooflijk vinden!
        hoe krijg je die pracht auto ooit weer goed in elkaar??
        think PORSCHitive

        Comment

        • Fantaman
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 2962

          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

          Originally posted by klaas 924
          ik bkijf het ongelooflijk vinden!
          hoe krijg je die pracht auto ooit weer goed in elkaar??
          ik hoor het hem nog steeds zeggen '' weet je dat er overal boutjes liggen?'' ja zei ik toen, die liggen allemaal op hun plek en ik weet waar ze vandaan komen.
          dat was toen ik er 2 naast mekaar had staan voor motor overbouwen:loco:

          beetje vertrouwen dat dit project ookwel goed gaat komen:thumb:
          '82 Porsche 924 50 Jahre
          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
          '98 Subaru Impreza GT Turbo
          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

          Comment

          • klaas 924
            924 Addict
            • Jan 2009
            • 1852

            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

            o zeker ,dat vertrouwen is er wel
            zeker als je de hele foto reportage ziet
            maar ik zou het ABSOLUUT niet aandurven ,laat staan KUNNEN!
            think PORSCHitive

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

              aan de eene kant heb ik er mega veel zin in, aan de anderekant zie ik er vreselijk tegen op als de mijne er zo onderhanden word genomen:doh:
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • replica
                924 Gek
                • Jun 2009
                • 717

                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                Mja eht is een passie jongens, heb nu reeds heel het elektisch schema mooi uitvergroot ( van uit porsche boek) en alle legendes mooi per schema genotterd als ook de kleuren can bedrading, dus dan kan iedereen het ;-)
                Heb al wel enige ervaring, meestal deed ik dat voor vrienden en kennissen, geburen enz... nu eens voor mijn eigen , dis is de 3 de wagen die ik zo doe, heb ford gehad eerste wagentje, dan golf 1 rabbit en volledig omgebouwd en hij had toen ook een kleur van porsche :eyebrows:
                Werd er steeds mee tegengehouden door de smurfjes dat was wel echt het nadeel..... Ben nu reeds 26 jaar bezig met auto's :p en ben zeer jong begonnen met mijn vader, alle merken als ik zes jaar was dus, leerde ik reeds de steeksluiten de ringsleutel, de batterij enz kennen :whistle: dan zij mijn vader geef mij nu de ringsluiten 18 bv en dan gaf ik dat aan :loco:
                Heb auto's opgedreven enz..... motors gereviseerd het enige is de versnellingsbak, dat heb ik nog nooit gedaan, alle onderdelen behalve de tandwielen en verhoudingen.... Maar ik denk dat ik vliegwieltje ga laten afdraaien geeft veel in de hernemingen en je krijgt er aardig wat krukas pk's bij.
                Want hij zal zeker sneller worden als een orginele :heh:
                Nu voorlopig even kalpjes met foto's , i know maar ben volop bezig.
                Dus het zal het wachten waard zijn :thumb:

                Groetjes !

                Comment

                • replica
                  924 Gek
                  • Jun 2009
                  • 717

                  Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                  Zo momenteel staat zijn snoet terug in elkaar, ben nu bezig met motorkap te voorzien van pompjes, heb er gaan halen op de sloop (zoals jullie zeggen ;o) ) Maar moet kleien aanpassing doen om ze er op te krijgen..... Dan regelrubber plaatsen en klaar.

                  Comment

                  • M.B.H.
                    924 Freak
                    • Feb 2008
                    • 6043

                    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                    Dan regelrubber : Wat Is Dit ???
                    ik begrijp dat je van een ander merk auto ze eropzet ???
                    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                    Comment

                    • replica
                      924 Gek
                      • Jun 2009
                      • 717

                      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                      Yep idd van de sloop pompjers zijn pompjes, dan blijft mijn motorkap mooi RECHT openstaan Ja dat zijn de rubber om de hoogte van de motorkap te regelen :thumb:

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                        Originally posted by replica
                        Yep idd van de sloop pompjers zijn pompjes, dan blijft mijn motorkap mooi RECHT openstaan Ja dat zijn de rubber om de hoogte van de motorkap te regelen :thumb:
                        Okee nou begrijp ik het:loco: Succes dan Maar weer ;-)
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • replica
                          924 Gek
                          • Jun 2009
                          • 717

                          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                          :thumb: many thank's

                          Comment

                          • replica
                            924 Gek
                            • Jun 2009
                            • 717

                            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                            Zo even weer een paar fotootjes ;-)

                            Een woordje uitleg, er zat veel speling op de arme, (zie eerste foto's)
                            De motorkap schommelde nogal heen en weer :shocked: deze speling heb ik simpel weg weggenomen door de armen te demonteren en op de revetten te slaan....terug opnieuw gereveteerd dus...
                            Daarna mooi opgescheurd en in primer gezet.
                            Dan vervolgens mijn pompjes geplaatst, zodat de motorkap mooi recht opengaat, met orginele hendel stond de motorkap gans scheef in open toetand.
                            De pompjes werken, enkel dat ik er iets zwaardere moet opzetten... want denk als er wind is dat hij zou kunnen dichtklappen. Dus iets zwaardere zoeken en gewoon opklikken.(wat dat betreft geen werk meer dus)
                            Op de foto zie je ook dat de spatborden en bumper er even terug opstaan, dus heel binnenkort volgende stap....

                            Comment

                            • replica
                              924 Gek
                              • Jun 2009
                              • 717

                              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                              nu de homemade supports voor motorkap en eindresultaat

                              Comment

                              • replica
                                924 Gek
                                • Jun 2009
                                • 717

                                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                                Op de voorlaatste foto hierboven, zie je dat ik 2 sleuven heb gevijlt, dit is zeer belangrijk, voor de regeling van de hoek. Als de supports zijn vastgelast, kan je niets meer regelen. de sluiven maken dit wel nog mogelijk. Dus als je het zelf doet, niet vergeten van sleuven te vijlen, dat regelen mogelijk blijft.

                                Comment

                                Working...