Porsche 924"1979" Jasper08

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    #46
    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    ik had ook een gates setje maar volgensmij zat er een 4kant gat in waar een inbus in paste om hem te spannen, en de mijne was wel het zelfde van wat erop zat;-)

    en als je last heb van kromme kleppen na het vervangen van een riem, daarom draaien de ''profecionals'' altijd eerst de motor met de hand rond;-)

    EDIT: oeps pagina 2 gemistedface::doh:

    als ie 1 keer in de inlaat ploft en 3 keer in de inlaat dat de timing tussen nokkenas en krukas meer als een paar tanden verkeert, dus ff dubbel chekken dat alles wel op merk teken staat:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #47
      Re: Porsche 924"1979" Jasper08

      owja, en mijn drukregelaar van brandstof die gaf wat problemen in t electra dus daar heeft me broer even omleiding over gelegd om later te fixen dus brandstofpomp blijft pompen. kan dit voor t testdraaien kwaad? Nee ;-)
      kan de porsche er mee starten ja
      of kan dat oorzaak van t afslaan zijn? nee niet echt , of je brandstof verdeler moet niet goed werken en continu brandstof druk op je inspuiters geven
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • joeyw91
        924 Fan
        • Jun 2009
        • 409

        #48
        Re: Porsche 924"1979" Jasper08

        eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

        enne, je kan ook nog proberen om de nokkenas nog een rondje te draaien, totdat ie weerop optijd staat. of de krukas.. kan ook... maar de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

        of het is niet zoo.. verbeter me als het niet zo is

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #49
          Re: Porsche 924"1979" Jasper08

          Originally posted by joeyw91
          eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

          enne, je kan ook nog proberen om de nokkenas nog een rondje te draaien, totdat ie weerop optijd staat. of de krukas.. kan ook... maar de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

          of het is niet zoo.. verbeter me als het niet zo is

          nee dat is dus iets anders

          als je de distrb. kap er af hebt.
          Dan zit er een merk streep stuk op het blok thv kukas
          en een kerfje in je poelie .
          Als die twee tegen over elkaar staan,
          moet ook het merk streep stuk op je kleppendeksel tegen over het puntje in je nokkenas wiel staan
          Als dit zo is en je kijkt op je vliegwiel zul je als het goed is ook de )0) markering vinden ( zet deze op nul exakt dit is de basis waar je van uit moet gaan )

          als je nu kijk waar de roter van de ontsteking staat / naartoe wijst is dat je eerste cilinder volg de desbetreffende bougie kabel en je komt als het goed is bij de voorste cil. uit dat is de cil. die het dicht bij de radiateur zit !!!!
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            #50
            Re: Porsche 924"1979" Jasper08

            Originally posted by joeyw91
            eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p
            ik gebruikte niet voor niets ''...'':loco:



            Originally posted by joeyw91
            ...de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p
            en de krukas draait 2 rondjes als de nokkenas 1 keer rond gaat

            het is maar dat je het weet, anders komt het nooit goed met die motor:doh:
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            • M.B.H.
              924 Freak
              • Feb 2008
              • 6043

              #51
              Re: Porsche 924"1979" Jasper08

              dat is dat iets wat ik bedoelde
              maar volg mijn kleine handleiding maar dan kom je er wel uit denk ik zo ;-)
              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

              Comment

              • jasper08
                924 Wannabe
                • Aug 2009
                • 49

                #52
                Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                Zo, vandaag meteen na me werk weer aan de porsche gaan hangen!

                D-riem stond inderdaad tandje verkeerd!
                ff goed gezet, goede hoop starten!
                vrij weinig aktie!

                nu verdenk ik zelf de bougiekabels dat deze op verkeerde volgorde zitten!
                nou heb ik nog een andere ontsteking+ verdelerkap dus daar ff vanaf wezen spieken.
                toen liep ze geruime tijd op 2 cilinders maar bleef wel lopen nu was ik dus benieuwd hoe kan ik de juiste volgorde van de ontsteking/bougiekabelvolgorde vinden?

                of kan iemand mij die verklappen?

                nog bedankt voor al jullie voorgaande reacties hebben me super goed geholpen!

                Comment

                • Sjaak
                  924 Fan
                  • Apr 2008
                  • 398

                  #53
                  Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                  De aansluiting het korst bij de bestuurder is cilinder 1. Daarna met de klok mee 3, 4, 2.. (zo uit het blote bolletje) Volgorde staat ook op de kleppendeksel aangegeven..

                  Comment

                  • jasper08
                    924 Wannabe
                    • Aug 2009
                    • 49

                    #54
                    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                    ja op de kleppendeksel staat de volgorde van BDP van de cilinders en dus ook de ontstekingsvolgorde!

                    maar de volgorde van je rotor moet wel overeenkomen met de volgorde van die op je kleppendeksel.

                    die op de kleppendeksel is 2-4-3-1 vanaf bestuurderskant maar ik wil weten welke bougiekabel waar op de rotor moet

                    Comment

                    • Sjaak
                      924 Fan
                      • Apr 2008
                      • 398

                      #55
                      Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                      Zet de motor op BDP (pijltje kleppendeksel gelijk met teken op nokkenaspoelie)
                      Als het goed is moet de rotor nu de bestuurder aanwijzen..
                      Verdelerkap erop, en boegiekabel van cilinder 1 op de aansluiting die de rotor aanwijst. Daarna, met de klok mee, boegiekabel 3, boegiekabel 4 en als laatste boegiekabel 2 plaatsen.

                      Succes!

                      Comment

                      • jasper08
                        924 Wannabe
                        • Aug 2009
                        • 49

                        #56
                        Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                        jaaaah t werkte!!

                        ze liep kwam heeel moeizaam op gang,.. gewoon full pull gas ingehouden en draaide zo 1000 touren denk ik maar ging steeds beter lopen, maar heb hem toen maar weer ff uit gedaan. maar is ff goed naar kijken met me pa maar ze begon steeds soepeler en egaler te lopen dus ik vermoed dat de injectoren ofzo beetje schoongeblazen moeten worden.

                        moet de luchtinlaat ook maar is ff goed aansluiten want die is losgeknald door die backfires

                        Comment

                        • jasper08
                          924 Wannabe
                          • Aug 2009
                          • 49

                          #57
                          Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                          Hmm toch niet resultaat waar ik op hoopte! ze komt niet boven die 1000-1500 touren en lijkt niet helemaal lekker te draaien,.. af en toe toch nog last van backfires dus ben nog niet helemaal tevree! iemand die toevallig ff voor mij wil kijken wat de juiste montagevolgorde is? zodat ik de ontsteking kan gaan uitsluiten?

                          alvast bedankt!

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            #58
                            Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                            welke montage volgorde
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • jasper08
                              924 Wannabe
                              • Aug 2009
                              • 49

                              #59
                              Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                              Van je bougiekabels op je verdelerkap dus welke kabel waar zit en aan welke cilinder!

                              denk dat we nu toch de goede volgorde hebben gevonden, graag nog zekerheid iemand wil kijken!

                              maar ben bang dat ik ander probleem heb

                              op cilinder 1 en 2 draaid de porsche redelijk zover hij op 2 cilinders goed kan lopen maar pakt zeker niet op als je meer gas geeft!

                              zodra je 3 en/of 4 er aan gooit dan begint ze heel onregelmatig te lopen! alsof ze ff touren oppakt en dan weer paar keer overslaat en dan weer beetje touren begint te maken,. maar dit alles komt niet boven de 1500-2000 touren.

                              misschien injectie? of andere ideeen?

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                #60
                                Re: Porsche 924"1979" Jasper08

                                draairichtig van de roter volgen rechts om resp cil 1-3-4-2- aansluiten
                                succes
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...