931 aan het verbeteren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rappendaf
    924 Fan
    • Oct 2012
    • 267

    #91
    Re: 931 aan het verbeteren

    Originally posted by 924turbo2
    Zoals ik ook al had gemaild verbind het realis door in de zekering kast en je weet meteen of het probleem aan het relais ligt.
    daarom dat ik zeg dat het volgens mij het ralais niet is omdat ik dat gedaan heb en het probleem hetzelfde blijft morgen nieuwe dag

    Comment

    • rappendaf
      924 Fan
      • Oct 2012
      • 267

      #92
      Re: 931 aan het verbeteren

      relais is niet binnen .ik heb gezocht naar vacuum lekken .met de remzeiniger truuk als ik op de bobenzkant van de gasklep spuit verhoogd het toerental .het is volgens mij waar de as van de gasklep naar binengaat .ik heb de gasklep verwijdert en hij is niet perfekt dicht boven en onder aan de as .

      Comment

      • rappendaf
        924 Fan
        • Oct 2012
        • 267

        #93
        Re: 931 aan het verbeteren

        ontsteking heb ik ook gesteld

        Comment

        • powerflux
          924 Fan
          • Mar 2011
          • 651

          #94
          Re: 931 aan het verbeteren

          ...
          Last edited by powerflux; 30-10-13, 19:37. Reason: foutieve informatie
          Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
          Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
          Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
          Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

          Comment

          • rappendaf
            924 Fan
            • Oct 2012
            • 267

            #95
            Re: 931 aan het verbeteren

            ga nog verder doen en zoeken maar ondertussen staat hij te koop .ik ben nu ongeveer 10 jaar in het bezit van een 924 turbo en heb er alles samen geen 5 km reiplezier van gehad en dan nog pruttend en schokend .jammer moest er iemand zijn met tijd en ervaring die de turbo wil maken voor een eerlijke prijs hoor ik het graag .ik beschik over een autotrailer en kan hem dus brengen .mvg raf

            Comment

            • rappendaf
              924 Fan
              • Oct 2012
              • 267

              #96
              Re: 931 aan het verbeteren

              nu ben ik terug van voor af begonnen .en wat kom ik tegen de injectoren die ze bij dieselcentrum getest hebben en goed bevonden hadden zijn kut.als de klep een beetje opengaat druppen ze en 2 doen niks .dan ben ik over gegaan met de hoeveelhijds test en wat denk je niet gelijk ongelofelijk ik hoop dat ik hierbij het probleem heb gevonden mvg raf van links naar rechts 1 is tegen neus en 4 is tegen de ruit hopelijk is het te zien mvg raf
              Attached Files

              Comment

              • ArvidW
                924 Gek
                • Aug 2008
                • 1035

                #97
                Re: 931 aan het verbeteren

                Dat is vrij waardeloos. Bij mijn normale 924 zat er maximaal 1.5% verschil tussen de injectoren.

                Het zou best kunnen zijn dat je spinnenkop schoongemaakt en opnieuw gekalibreerd moet worden...
                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #98
                  Re: 931 aan het verbeteren

                  [QUOTE=ArvidW;2415976403]Dat is vrij waardeloos. Bij mijn normale 924 zat er maximaal 1.5% verschil tussen de injectoren.

                  Het zou best kunnen zijn dat je spinnenkop schoongemaakt en opnieuw gekalibreerd moet worden...[/QUOTE
                  Schoon is hij wel en gekalibreerd ook maar dat ga ik nog een keer doen met de injektoren van Raf er bij
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • rappendaf
                    924 Fan
                    • Oct 2012
                    • 267

                    #99
                    Re: 931 aan het verbeteren

                    danku martin je bent een eerlijk man en geduld dat hij heeft zelfs na het 5 de telefoontje van mij blijft hij heel kalm en legt hij alles ng een keer uit .fijne vent

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      Re: 931 aan het verbeteren

                      Originally posted by rappendaf
                      danku martin je bent een eerlijk man en geduld dat hij heeft zelfs na het 5 de telefoontje van mij blijft hij heel kalm en legt hij alles ng een keer uit .fijne vent
                      Eerlijkheid duurt altijd het langst Raf
                      en we kunnen er altijd weer wat van leren.
                      ik ben altijd benieuwd wat ik tegen kom ( en wat de reden is )
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • rappendaf
                        924 Fan
                        • Oct 2012
                        • 267

                        Re: 931 aan het verbeteren

                        ZO na een jaar van stres loopt hij perfekt .nadat ik het beu was en hem te koop had gezet .wist mijn vrouw me te vertellen dat zij hier niet gelukig mee was .dan ben ik het internet ingedoken en vanalles te weten gekomen wat ik niet wist bvb dat de benzinedruk van turbo 1 en 2 anders zijn en dat het branstofrelais ook dient om de wur in en uit te schakelen .dus dan kan je wur zo goed gereviseert zijn als het kan als deze schakeling niet werkt heb je daar niks aan en nog vanalles .ik ben dan naar brouwland gereden en me 4 meetglaasjes gekocht in cl verdeeld tot 100 cl .ik heb mee verschilende drukmeters gebouwd en aan de slag gegaan de man waar ik mijn injectoren binnengebracht had om te testen zat ook fout want de injectoren sproeide wel goed maar op hoge druk en niet op de druk voor een turbo 1 .dan heb ik de spinnekop afgesteld dus druk en flow met en zonder injectoren gesteld dit was het moeilijkste of beter gezegd het meest tijd rovende .al bij al hij loopt nu zoals ik het wil .en dat is voor ons het belangrijkste .nu is de body aan de beurt mvg raf bovenste is na onderste is voor
                        Attached Files

                        Comment

                        • Jayke
                          924 Gek
                          • Feb 2010
                          • 910

                          Gefeliciteerd! Zo zie je maar weer, de aanhouder wint

                          Comment

                          • ptol
                            924 Gek
                            • Jun 2011
                            • 1261

                            Re: 931 aan het verbeteren

                            Goed man! Nu genieten van de 924.

                            Comment

                            • rappendaf
                              924 Fan
                              • Oct 2012
                              • 267

                              Re: 931 aan het verbeteren

                              wel even vermelden dat dit alles NOOIT was gelukt zonder de hulp van martin .bij deze nogmaals danku martin

                              Comment

                              • jimfrey944
                                Administrator
                                • Jan 2008
                                • 4534

                                Re: 931 aan het verbeteren

                                Top man zo zie je maar je kan tijden vast zitten met je project maar dan weer alles opnieuw bekijken met een fris oog kan goed helpen
                                Het zou mooi zijn als je al je bevindingen eens goed formuleert en een how to toevoegt aan het gelijk namig forum zodat andere de informatie goed kan vinden en gebruiken
                                sigpic

                                porsche 924 martini 1977
                                porsche 924 50 Jahre edition 1982
                                BMW X3 3.0 high exclusieve

                                Comment

                                Working...