931 aan het verbeteren
Collapse
X
-
Re: 931 aan het verbeteren
relais is niet binnen .ik heb gezocht naar vacuum lekken .met de remzeiniger truuk als ik op de bobenzkant van de gasklep spuit verhoogd het toerental .het is volgens mij waar de as van de gasklep naar binengaat .ik heb de gasklep verwijdert en hij is niet perfekt dicht boven en onder aan de as .Comment
-
Re: 931 aan het verbeteren
...Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]Comment
-
Re: 931 aan het verbeteren
ga nog verder doen en zoeken maar ondertussen staat hij te koop .ik ben nu ongeveer 10 jaar in het bezit van een 924 turbo en heb er alles samen geen 5 km reiplezier van gehad en dan nog pruttend en schokend .jammer moest er iemand zijn met tijd en ervaring die de turbo wil maken voor een eerlijke prijs hoor ik het graag .ik beschik over een autotrailer en kan hem dus brengen .mvg rafComment
-
Re: 931 aan het verbeteren
nu ben ik terug van voor af begonnen .en wat kom ik tegen de injectoren die ze bij dieselcentrum getest hebben en goed bevonden hadden zijn kut.als de klep een beetje opengaat druppen ze en 2 doen niks .dan ben ik over gegaan met de hoeveelhijds test en wat denk je niet gelijk ongelofelijk ik hoop dat ik hierbij het probleem heb gevonden mvg raf van links naar rechts 1 is tegen neus en 4 is tegen de ruit hopelijk is het te zien mvg rafComment
-
Re: 931 aan het verbeteren
Dat is vrij waardeloos. Bij mijn normale 924 zat er maximaal 1.5% verschil tussen de injectoren.
Het zou best kunnen zijn dat je spinnenkop schoongemaakt en opnieuw gekalibreerd moet worden...Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)Comment
-
Re: 931 aan het verbeteren
[QUOTE=ArvidW;2415976403]Dat is vrij waardeloos. Bij mijn normale 924 zat er maximaal 1.5% verschil tussen de injectoren.
Het zou best kunnen zijn dat je spinnenkop schoongemaakt en opnieuw gekalibreerd moet worden...[/QUOTE
Schoon is hij wel en gekalibreerd ook maar dat ga ik nog een keer doen met de injektoren van Raf er bij924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.Comment
-
Re: 931 aan het verbeteren
en we kunnen er altijd weer wat van leren.
ik ben altijd benieuwd wat ik tegen kom ( en wat de reden is )924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.Comment
-
Re: 931 aan het verbeteren
ZO na een jaar van stres loopt hij perfekt .nadat ik het beu was en hem te koop had gezet .wist mijn vrouw me te vertellen dat zij hier niet gelukig mee was .dan ben ik het internet ingedoken en vanalles te weten gekomen wat ik niet wist bvb dat de benzinedruk van turbo 1 en 2 anders zijn en dat het branstofrelais ook dient om de wur in en uit te schakelen .dus dan kan je wur zo goed gereviseert zijn als het kan als deze schakeling niet werkt heb je daar niks aan en nog vanalles .ik ben dan naar brouwland gereden en me 4 meetglaasjes gekocht in cl verdeeld tot 100 cl .ik heb mee verschilende drukmeters gebouwd en aan de slag gegaan de man waar ik mijn injectoren binnengebracht had om te testen zat ook fout want de injectoren sproeide wel goed maar op hoge druk en niet op de druk voor een turbo 1 .dan heb ik de spinnekop afgesteld dus druk en flow met en zonder injectoren gesteld dit was het moeilijkste of beter gezegd het meest tijd rovende .al bij al hij loopt nu zoals ik het wil .en dat is voor ons het belangrijkste .nu is de body aan de beurt mvg raf bovenste is na onderste is voorComment
-
Re: 931 aan het verbeteren
Top man zo zie je maar je kan tijden vast zitten met je project maar dan weer alles opnieuw bekijken met een fris oog kan goed helpen
Het zou mooi zijn als je al je bevindingen eens goed formuleert en een how to toevoegt aan het gelijk namig forum zodat andere de informatie goed kan vinden en gebruikensigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieveComment
Comment