sjoerds blauwe

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjoerd924
    924 Fan
    • Dec 2013
    • 430

    #16
    Re: sjoerds blauwe

    ja de voorbumper heeft een rubberen strip, die overigens best aan vervanging toe is

    Comment

    • jimfrey944
      Administrator
      • Jan 2008
      • 4534

      #17
      Ik zou hem niet vervangen maar gewoon weglaten hij is namelijk niet orgineel
      sigpic

      porsche 924 martini 1977
      porsche 924 50 Jahre edition 1982
      BMW X3 3.0 high exclusieve

      Comment

      • Thijsch
        924 Gek
        • Apr 2013
        • 914

        #18
        Re: sjoerds blauwe

        Staat 'm goed die kleur. Ben benieuwd naar de vorderingen.

        Comment

        • sjoerd924
          924 Fan
          • Dec 2013
          • 430

          #19
          Re: sjoerds blauwe

          zo juist de 924 maar is grondig gewassen en ik moet zeggen dat ik versteld sta van de lak

          Comment

          • ptol
            924 Gek
            • Jun 2011
            • 1261

            #20
            Re: sjoerds blauwe

            Klinkt goed!

            Comment

            • fcam
              924 Fan
              • Jun 2009
              • 340

              #21
              Re: sjoerds blauwe

              Sjoerd, heb je al een PET lijst gedownload? Handig, kun je alle onderdelen in tekening zien, en wat dus wel en niet origineel is, en de juiste onderdeel nummers opzoeken. Kies hier 924 en de juiste periode: Genuine Parts Catalogue - Classic Genuine Parts & Literature - Porsche Classic - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
              924S '87

              Comment

              • sjoerd924
                924 Fan
                • Dec 2013
                • 430

                #22
                Re: sjoerds blauwe

                Thanks

                heel handig dit!!

                Comment

                • rappendaf
                  924 Fan
                  • Oct 2012
                  • 267

                  #23
                  Re: sjoerds blauwe

                  wat een mooie wagen en die kleur bevalt me wel .

                  Comment

                  • sjoerd924
                    924 Fan
                    • Dec 2013
                    • 430

                    #24
                    Re: sjoerds blauwe

                    Goed, tijd voor een update(je)

                    Spuitwerk is voorlopig uitgesteld.. waarom allereerst drukte bij mn spuiter... maar belangrijker, een maatje van me is bezig met de avondcursus spuitwerk..
                    de porsche wordt proefproject... kost mij niets (een fles drank hooguit) en als het niks wordt kan de auto alsnog naar de spuiter
                    uiteraard wel in een spuitcabine niet met een spuitbus op straat.

                    verder niet veel gewerkt aan de auto.. wel veel gereden daar is het ding tenslotte voor

                    en uiteraard de nodige problemen tegen gekomen..

                    zo stond ik ineens stil boven op een verdomd steile brug midden in de polder.. totaal geen spanning meer.. niks nada nul.
                    auto achteruit laten rollen in de berm gezet.. klep open getrokken, klep niet open .. veertje van de klep gebroken.. dus klep hendel vast gezet met een stuk draad zwierf in de auto, en met enig gekloot de klep open gekregen.
                    accu nagemeten en prima voltage. en toen viel mn ook op een nogal bruine massa kabel.. kabel los gehaald.. schuurpapiertje over de pool, voor de zekerheid een kwak contactspray dr over en jawel lampjes aan, klik en vroem

                    een ander probleem is toch nog altijd de eerste paar km 's ochtends, stationair vind hij nietecht leuk.. dus remmen en een beetje gas bij met de zijkant van de rechtervoet.. na een km of wat loopt alles prima.

                    en als laatste heb ik gister last gehad van het wel bekende warme start probleem.. goed stuk gereden laatste stuk in de drukte door de stad.
                    even snel een boodschap gedaan, en bij terugkomst niet meer willen starten.. na een paar pogingen en pauzes besloten de kap open te trekken (weer gehannes heb nog geen nieuw veertje) en na een minuut of 3 frisse wind over het blok.. starten en lopen

                    als iemand voor deze dingen een oorzaak en of oplossing kan aandragen graag
                    en als er iemand nog goede gasveren heeft voor de achterklep..


                    Tot zover Sjoerd

                    Comment

                    • ptol
                      924 Gek
                      • Jun 2011
                      • 1261

                      #25
                      Re: sjoerds blauwe

                      Zou om te beginnen ff je CO laten afstellen, heeft bij mij ook geholpen met koude start. En flesje injectiereiniger. Ik trap bij warme start, als hij niet wil aanslaan, mijn gaspedaal helemaal in en dan slaat hij wel sneller aan, alsof hij ff uit de diepte moet komen zeg maar

                      Comment

                      • sjoerd924
                        924 Fan
                        • Dec 2013
                        • 430

                        #26
                        Re: sjoerds blauwe

                        co afstellen is een idee, net tot de conclusie dat de stelschroef niets doet overigens
                        ik zeg stuk....

                        Comment

                        • jimfrey944
                          Administrator
                          • Jan 2008
                          • 4534

                          #27
                          Re: sjoerds blauwe

                          Gas intrappen bij de start heeft bij een 924 totaal geen nut meer je eigengevoel
                          Niet zelf aan je Co schroef draaien dat kan alleen als hij aan een Co meter hangt
                          Een flesje injector reiniger is altijd een goed idee
                          Co afstellen zou ik zeker laten doen als je hem net verdraaid heb
                          sigpic

                          porsche 924 martini 1977
                          porsche 924 50 Jahre edition 1982
                          BMW X3 3.0 high exclusieve

                          Comment

                          • sjoerd924
                            924 Fan
                            • Dec 2013
                            • 430

                            #28
                            Re: sjoerds blauwe

                            heb ik niet zelf gedaan zou niet durven was my friendly mechanic
                            injectorreiniger gaan we er is in mikken dr gaan meer flesjes in de tank dan benzine als ik zo door ga

                            Comment

                            • ptol
                              924 Gek
                              • Jun 2011
                              • 1261

                              #29
                              Re: sjoerds blauwe

                              Originally posted by jimfrey944
                              Gas intrappen bij de start heeft bij een 924 totaal geen nut meer je eigengevoel
                              Ik snap wat je bedoelt, maar als ik bij warme start het pedaal helemaal intrap, "pakt" hij hem sneller op als hij eenmaal aanslaat. Als ik dat niet doe, loopt hij even heel laag stationair en slaat dan weer af. Met pedaal ingetrapt komt hij direct op toeren. Echt waar

                              Comment

                              • sjoerd924
                                924 Fan
                                • Dec 2013
                                • 430

                                #30
                                Re: sjoerds blauwe

                                laten we het karakter noemen bij mij geen effect overigens niet starten is niet starten
                                in en uit ademen... lieve woordjes, een aai over het dashboard en op nieuw proberen... dat werkt uiteraard wel

                                Comment

                                Working...