De rode '81er van Bcreative

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bcreative
    924 Gek
    • May 2008
    • 1232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Effe 'n update weer. Inmiddels is m'n auto opnieuw afgesteld, heb ik als het goed is weer 'n werkende KM-/dagteller, zou de olielekkage nu definitief verholpen moeten zijn en moet ie zelfs beter starten, doordat een drukregulator na de benzinemotor vervangen is (ik zal m'n ervaringen hiermee later nog posten). Verder moest m'n auto nog voor de APK. En dat ging allemaal goed, totdat.... de APK-keurmeester met z'n groffe boerenklauwen m'n bijna dertig jaar oude deel 1 uit het plastic mapje rukte en daarbij een hoekje afscheurde precies op de plek waar het kenteken gedrukt stond:doh:. O.k., er zat al een scheurtje in. Maar toch, nu was ineens m'n kentekenbewijs niet meer compleet en kon m'n auto niet worden goedgekeurd!:shocked:
    Dus mocht ik gisteren fijn naar de RDW in Zoetermeer en daar effe € 30 aftikken voor een nieuw kentekenbewijs. Gelukkig krijg ik niet een nieuw kenteken ofzo of platen met 'n 1tje. Krijg alleen per post een nieuw papiertje. Maar nu kan ie dus pas halverwege volgende week alsnog afgemeld worden. Hopen dat verder alles nu gewoon goed gaat.... Damn!
    Wordt vervolgd...

    Comment

    • ShroudedVeil
      924 Addict
      • Aug 2008
      • 2365

      Re: De rode '81er van Bcreative

      Pfff het zou je maar overkomen zeg!

      Nja gelukkig was voor de rest alles wel goed :-)
      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

      Comment

      • M.B.H.
        924 Freak
        • Feb 2008
        • 6043

        Re: De rode '81er van Bcreative

        ja het blijft je bezig houden zo'n auto;-)
        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

        Comment

        • klaas 924
          924 Addict
          • Jan 2009
          • 1852

          Re: De rode '81er van Bcreative

          wat een onhandege kluns
          hebben ze dan nergens meer ontzag voor een oudere auto met papieren!!!
          maar voor de rest is hij goedgekeurd??
          think PORSCHitive

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            Re: De rode '81er van Bcreative

            wat zei die A(ndermans) P(papieren) K(nipper) keurmeester toen hem dat gebeurde?

            Had toch wel op zijn kosten gemogen :Cry:
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • replica
              924 Gek
              • Jun 2009
              • 717

              Re: De rode '81er van Bcreative

              lekker bezig geweest precies :thumb:

              Comment

              • Bcreative
                924 Gek
                • May 2008
                • 1232

                Re: De rode '81er van Bcreative

                Gisteren kon m'n auto eindelijk worden afgemeld en hij is dus weer voor een jaartje voorzien van APK!:-D
                Tot zover het goed nieuws.... Gisteravond werd ik gebeld door PMP. Ze zouden nog even naar m'n remmen kijken. Ongeveer alle delen zijn al onder de loep genomen en we komen er gewoon niet uit waarom ie nog steeds maar matig remt (wel goed genoeg voor de APK dus; maar ja, daar stellen ze kennelijk niet zulke hoge eisen...). Anyway, Ralf van PMP wilde m'n auto starten en dat lukte gewoon helemaal niet. Blijkt dat er geen benzine bij de injectoren komt. Vermoeden is dat het aan de brandstofpomp ligt. Maar die zit er nog helemaal niet zo lang in. Gelukkig heb ik die ook bij PMP aangeschaft en valt dit nog onder de garantie... Pfjoehw!
                Helaas heeft ie die pas maandag binnen.:mmph: Dus kan ik nog steeds niet in m'n auto rijden en ga ik er zondag waarschijnlijk ook niet bij zijn.
                En een update over het al dan niet opgeloste warmestartprobleem moet ik dus ook nog even verschuldigd blijven.....

                Comment

                • Space
                  924 Fan
                  • Feb 2008
                  • 617

                  Re: De rode '81er van Bcreative

                  Bizar; precies hetzelfde is mij ook overkomen. Nieuwe banden er op laten zetten bij een garage; ze will hem naar buiten rijden en hij start niet meer. Benzinepomp stuk. Op zo'n moment dan wel handig dat ie al bij een garage staat.

                  Wat je remmen betreft: rembekrachtiger of hoofdremcylinder?
                  S power!

                  Comment

                  • replica
                    924 Gek
                    • Jun 2009
                    • 717

                    Re: De rode '81er van Bcreative

                    zeer mooi werk

                    Comment

                    • Bcreative
                      924 Gek
                      • May 2008
                      • 1232

                      Re: De rode '81er van Bcreative

                      Hierbij weer even 'n update. Ik rijd de laatste tijd aanzienlijk minder vaak in m'n 924; hoogstens zo'n dag of twee per week. M'n vriendin werkt tegenwoordig in A'dam centrum. Dus zij reist nu met 't openbaar vervoer. En ik neem eigenlijk meestal de Leon mee dan. Die staat net wat gemakkelijker, buiten op de oprit, en je komt er ook in ieder geval zeker op tijd mee op de plaats van bestemming!
                      Maar ik heb inmiddels toch wel weer een aantal ritjes gemaakt sinds het vervangen van de drukregulator. En ik kan nu wel zeggen dat ie over het algemeen wat beter start. 's Morgens, koud, start ie nu altijd wel; en warm gaat 't meestal ook wel goed. En dat was echt wel anders! Maar ja, vandaag was dus weer de uitzondering op de regel (hoop ik!). Had vanmorgen 'n afspraak. Op de heenweg geen problemen. Wilde na die afspraak weer wegrijden....en gewoon NIET starten. Niks. Nada. Startmotor draaide prima. Een keer pruttelde de motor. En daarna niets meer. Hoe lang en hoe vaak ik de startmotor ook liet ronddraaien. Niet aanspringen, dus. Vijf minuten gewacht. Nog niks. Weer vijf minuten.... enfin. Ongeveer alles onder de kap is nieuw of recentelijk nagezien. Dus ANWB maar gebeld. Wachttijd één uur.... Niks te lezen bij me. Dus beetje rondkijken maar. Na een kwartier dacht ik... what the hell! Dan maar leegstarten; komt toch zo een wegenwachter met een starthulp... En wat denk je.... ja hoor, gewoon weer starten dus, he! ANWB maar weer afgebeld en weer lekker gaan rijden.
                      't blijft een auto met een eigen willetje.... Maar ja, laten we zeggen dat 't erbij hoort. Altijd weer een avontuur zo!
                      Wat betreft het remgebeuren; sorry Han, nooit meer op gereageerd. Maar je zat wel in de goede richting. Zoals ik al 'ns eerder meldde, is mijn auto een verzameling van bouwjaren. En ik heb, zo blijkt, een vroeg model rembekrachtiger; vermoedelijk een '77er. Deze schijnen dus minder te zijn dan de latere modellen. Maar met het nodige afstelwerk, moet ik zeggen dat ie toch alweer wat beter remt. Of iets minder slecht in ieder geval;-) Laat ik het niet te hard roepen (knock on wood), maar ik voel me weer iets veiliger in m'n auto zo (nu ie ook een beetje remt!). We blijven lekker doorrijden!:-)

                      Comment

                      • ArvidW
                        924 Gek
                        • Aug 2008
                        • 1035

                        Re: De rode '81er van Bcreative

                        Originally posted by Bcreative
                        Na een kwartier dacht ik... what the hell! Dan maar leegstarten; komt toch zo een wegenwachter met een starthulp... En wat denk je.... ja hoor, gewoon weer starten dus, he!

                        Haha, das de juiste instelling

                        Wel erg vervelend, misschien volgende keer bougiesleutel mee om te kunnen checken of hij echt niet injecteert...
                        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          Re: De rode '81er van Bcreative

                          gek kun je er van worden :doh maar ja dat heb je soms ook met vrouwen;-) ) dus we blijven er van houden :thumb:
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          • -Bassie-
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 4367

                            Re: De rode '81er van Bcreative

                            ik draai altijd gewoon het sleuteltje om en lopen hoor.

                            alleen als ze warm is na een uur ongeveer soms wat minder maar loopt wel na even starten.

                            verder is het wel vervelend jah.
                            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                            Comment

                            • Bcreative
                              924 Gek
                              • May 2008
                              • 1232

                              Re: De rode '81er van Bcreative

                              Ja, je zou bijna vergeten dat ik ook nog een 1:1 had, met zo'n project als die RC!;-)
                              Maar ja hoor, die rijdt gewoon nog (gelukkig). Vanavond (met de Leon) naar het Brabantse Boekel gereden (pfoeh, dat was echt wel 'n eind, stukje file ook nog en m'n TomTom stuurde me ook nog twee keer verkeerd!:frusty. Daar bij forumgenoot Peter even een vers rechter voorschermpje gescoord. M'n eigen rechter scherm is niet helemaal vers meer. We gaan wel even wachten totdat het weer een beetje lekker weer wordt, voordat we aan dat soort projecten beginnen. Maar je kunt 'm maar vast in huis hebben, toch?! Overigens is deze Peter een 924S racer aan 't bouwen; leuk! (en bijna af) en heeft hij ook een erg mooi 968 cabrio! Dus dat was uiteindelijk zeker een zinvol en interessant ritje.

                              Comment

                              • Bcreative
                                924 Gek
                                • May 2008
                                • 1232

                                Re: De rode '81er van Bcreative

                                Hmmmmm. Tijdens het rijden is een vrij luide aanhoudende tik te horen. Iets sneller bij accelereren; lijkt iets minder als ik koppeling intrap. Onder de auto is niks te zien (geen losse uitlaat of wat dan ook). Telefonisch met Ralf van PMP besproken. Mogelijkheden lijken te zijn: aandrijfas, versnellingsbak of een rem. Morgen maar eens verder kijken...

                                Comment

                                Working...