De rode '81er van Bcreative

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924turbo2
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 2956

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Staat een nieuw setje op marktplaats

    Alle advertenties van Guus op Marktplaats. Bekijk het aanbod van Guus en vind producten en diensten tegen aantrekkelijke prijzen!
    937 racer

    Comment

    • ShroudedVeil
      924 Addict
      • Aug 2008
      • 2365

      Re: De rode '81er van Bcreative

      Die zijn ook van Sjaak :wink:
      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

      Comment

      • Bcreative
        924 Gek
        • May 2008
        • 1232

        Re: De rode '81er van Bcreative

        o.k. thanks, guys! :grin:

        Comment

        • Sjaak
          924 Fan
          • Apr 2008
          • 398

          Re: De rode '81er van Bcreative

          Originally posted by 924turbo2
          Staat een nieuw setje op marktplaats

          http://verkopers.marktplaats.nl/8955258
          :lol: :lol: :lol:

          Comment

          • Bcreative
            924 Gek
            • May 2008
            • 1232

            Re: De rode '81er van Bcreative

            Tijd voor 'n update weer. In zoektocht naar oorzaak van slecht stationair lopen compressiemeting gedaan. Deze wees de volgende waarden uit:
            cylinder 1 t/m 4, resp. 11, 9, 8 en 10 bar. Dat gaat niet helemaal goed dus. Verder zat op bougie 2 (die er net drie maanden inzit) olie-aanslag en is er op meerdere plekken (lichte) olielekkage (o.k., hij is 28 jaar oud, maar toch...). Lijkt toch op een kleppenverhaal. Dus dat wordt waarschijnlijk een cylinderkoprevisie, if I'm lucky. Met een beetje pech moeten er ook nog zuigerveren, olieschrapers, zuigers, etc. vervangen worden, zijn er cylinderwanden beschadigd en gaan we richting een totale revisie....
            En dan hebben we het nog niet gehad over de startmotor die op z'n eind aan het raken is en het (bij)geluid in de aandrijving. :cry:
            Hmmm, ik weet in ieder geval weer waar m'n vakantiegeld heen gaat (oeps, het is pas februari... :shock: ).
            En dan eergisteren ook nog geflitst met 62 waar ik 50 mocht!

            Goed, voor nu is de dynamobedrading vernieuwd, V-snaar strakker gezet, stationair en CO afgesteld en bougie schoongemaakt. Hij rijdt nu in ieder geval weer even wat beter. Belangrijkste is dat ie op dit moment niet meer afslaat bij ieder stoplicht. 's toch best fijn. :wink:

            Comment

            • Ritske
              924 Fan
              • Dec 2008
              • 411

              Re: De rode '81er van Bcreative

              Originally posted by Bcreative
              Tijd voor 'n update weer. In zoektocht naar oorzaak van slecht stationair lopen compressiemeting gedaan. Deze wees de volgende waarden uit:
              cylinder 1 t/m 4, resp. 11, 9, 8 en 10 bar. Dat gaat niet helemaal goed dus. Verder zat op bougie 2 (die er net drie maanden inzit) olie-aanslag en is er op meerdere plekken (lichte) olielekkage (o.k., hij is 28 jaar oud, maar toch...). Lijkt toch op een kleppenverhaal. Dus dat wordt waarschijnlijk een cylinderkoprevisie, if I'm lucky. Met een beetje pech moeten er ook nog zuigerveren, olieschrapers, zuigers, etc. vervangen worden, zijn er cylinderwanden beschadigd en gaan we richting een totale revisie....
              En dan hebben we het nog niet gehad over de startmotor die op z'n eind aan het raken is en het (bij)geluid in de aandrijving. :cry:
              Hmmm, ik weet in ieder geval weer waar m'n vakantiegeld heen gaat (oeps, het is pas februari... :shock: ).
              En dan eergisteren ook nog geflitst met 62 waar ik 50 mocht!

              Goed, voor nu is de dynamobedrading vernieuwd, V-snaar strakker gezet, stationair en CO afgesteld en bougie schoongemaakt. Hij rijdt nu in ieder geval weer even wat beter. Belangrijkste is dat ie op dit moment niet meer afslaat bij ieder stoplicht. 's toch best fijn. :wink:
              Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt en dat er verder geen schade is, misschien is het slim om eerst een cilinderlektest uit te voeren om te kijken waar je het meeste verlies hebt.
              Porsche 924 1977
              Passat coupe 1975

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                Re: De rode '81er van Bcreative

                Dit zijn niet de fijne berichten,
                Maar dit zou wel verklaren dat je dacht dat je vermogen verlies had (hebt) :idea:

                Hmm. 1 cil. 11 Bar ?
                En een 8 Bar ?
                Die 11 is net zo raar als die 8
                (8) heb je de klep speling nagekeken ? lijkt op lekkende klep
                (11) daar ben ik ook benieuwd naar wat dat is ,
                Ik heb nog nooit,
                een 924. NA boven de 10.5 Gemeten 8)
                Ik heb bij jou'n moter ook een keer gemeten ( als ik mij niet vergis )
                Tussen 9 en10 redelijk in balans ( als het anders was had ik dat geweten ) :mrgreen:

                Succes M.
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  Re: De rode '81er van Bcreative

                  Hoe nauwkeurig is die compressiemeter?
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • Bcreative
                    924 Gek
                    • May 2008
                    • 1232

                    Re: De rode '81er van Bcreative

                    Zou idd het ontbreken van vermogen kunnen verklaren.
                    Compressie is gemeten bij lokale garage hier.

                    Comment

                    • Bcreative
                      924 Gek
                      • May 2008
                      • 1232

                      Re: De rode '81er van Bcreative

                      Wow, dat was super! :wave! Dagje Duitsland gedaan.
                      Ja, ik woon dus precies aan de andere kant van het land, maar we gaan toch wel één of meer keer per jaar even bij onze oosterburen op bezoek. Was alleen nog nooit met de 924 geweest. Vandaag dus wel. Supermooie dag ervoor natuurlijk. Dus vanmorgen op tijd even olie gecheckt en bandjes even op spanning en met z'n allen in de auto. Onderweg op de A12 effe voorbij Utrecht (aan de overkant) nog 'n rode 924 of 944 gespot (kun je dus niet goed zien door die vangrail). En in een uurtje of twee naar de plaats van bestemming gekacheld. Bij de grens aangekomen 'm eigenlijk voor het eerst 'ns goed ingetrapt. En ja, hij liet zich toch wel even ruiken in het begin. Maar gewoon onverschrokken doorgereden; temperatuur was gewoon prima en geen rare geluiden of wat dan ook. Ik heb het maar even gehouden bij 175. Dan zit je toch bijna op 5000 toeren (continu). Vond ik wel even mooi. Je moet van een auto die niet in topstaat is geen topprestaties vragen, vind ik. En zat toch met m'n vriendin en dochter in die auto, weet je wel. Er was ook net even teveel verkeer om echt veel harder te rijden. Af en toe ook een Nederlander die 'm dan met 120 op de linkerbaan voor je gooit om een andere Nederlander (die 119 rijdt) in te halen; echt levensgevaarlijk... :grrr
                      Maar ik moet zeggen, hij voelt bij 175 gewoon nog heel stabiel aan; valt me echt niet tegen. Alleen dat remmen, dat houdt toch niet over hoor. Je moet echt wel een beetje anticiperen, want een noodstop maken met die snelheid, nou daar moet ik toch even niet aan denken. Anyway, vond het echt prima te doen 450 km. op een dag met een 924. En heb me zeer goed vermaakt! :-D En ik moet zeggen, tijdens zo'n ritje merk je dus meteen dat ie echt wat gretiger wordt, beter aan het gas gaat hangen en gewoon mooier loopt! Nou, wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Maar we gaan binnenkort wel eerst wat noodzakelijk groot onderhoud plannen. Daarna moet 't helemaal 'n feestje worden! :-D

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        Re: De rode '81er van Bcreative

                        Heeeeee!!!!! Dat zijn de Berichten :wink: Genieten dus :lol:
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          Re: De rode '81er van Bcreative

                          Da's inderdaad lekker, om 'm eens goed uit te kunnen laten.
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • klaas 924
                            924 Addict
                            • Jan 2009
                            • 1852

                            Re: De rode '81er van Bcreative

                            goed voor de auto :!:
                            goed voor de bestuurder :!: :!:
                            goed voor iedereen dus :!: :!: :!:
                            think PORSCHitive

                            Comment

                            • Bcreative
                              924 Gek
                              • May 2008
                              • 1232

                              Re: De rode '81er van Bcreative

                              Ik rijd momenteel rond in een witte uitgebouwde 944. :grin:
                              Rijdt best o.k., maar echt bloedsnel vind ik 'm ook niet; is gewoon een type 2. Valt met eigenlijk een klein beetje tegen. 924 turbo is idd spannender. Maar je hebt met een 44er wel net effe dat beetje extra vermogen dat je soms mist en wilde dat je had in je 24er... :wink:
                              M'n auto staat bij PMP in Bleiswijk. We zijn toch wel aan een behoorlijke lijst met dingen gekomen die nog moeten gebeuren. Ik wil de auto graag zo goed en betrouwbaar mogelijk hebben. Nu rijd ik er nog een keertje of twee per week in gemiddeld, maar in de toekomst zal dat zeer waarschijnlijk meer worden. Bedrijfszekerheid wordt dan belangrijker. Dus nu gaat de motor eruit, wordt gereinigd, de cylinderkop wordt gereviseerd en alle pakkingen vernieuwd, startmotor vervangen door een nieuwe, modernere en sterkere, er gaat een heleboel overbodige en onduidelijke bedrading uit en de bedrading wordt weer gewoon netjes, een stuurkogel en wiellager worden vervangen, hij krijgt een nieuwe brandstofpomp (die is erg lawaaierig op dit moment), distributie, waterpomp vervangen en remsysteem wordt toch nog 'ns goed nagelopen. Een hele waslijst dus en alles bij elkaar gaat me dit gewoon echt zwaar boven m'n pet. Ik heb een erg positieve indruk van Ralph van PMP en heb ook alle vertrouwen in dat dit echt super wordt! Gaat zeker een hoop geld kosten :-( oll: , maar de auto is in de basis gewoon heel goed en ik wil er gewoon nog jaren in verder rijden, dus. Ben erg benieuwd hoe ie straks rijdt! :-D

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                Re: De rode '81er van Bcreative

                                Goed bezig, jij gaat voor de lange termijn! :duim
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...