Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Tijd voor 'n update weer. In zoektocht naar oorzaak van slecht stationair lopen compressiemeting gedaan. Deze wees de volgende waarden uit:
cylinder 1 t/m 4, resp. 11, 9, 8 en 10 bar. Dat gaat niet helemaal goed dus. Verder zat op bougie 2 (die er net drie maanden inzit) olie-aanslag en is er op meerdere plekken (lichte) olielekkage (o.k., hij is 28 jaar oud, maar toch...). Lijkt toch op een kleppenverhaal. Dus dat wordt waarschijnlijk een cylinderkoprevisie, if I'm lucky. Met een beetje pech moeten er ook nog zuigerveren, olieschrapers, zuigers, etc. vervangen worden, zijn er cylinderwanden beschadigd en gaan we richting een totale revisie....
En dan hebben we het nog niet gehad over de startmotor die op z'n eind aan het raken is en het (bij)geluid in de aandrijving. :cry:
Hmmm, ik weet in ieder geval weer waar m'n vakantiegeld heen gaat (oeps, het is pas februari... :shock: ).
En dan eergisteren ook nog geflitst met 62 waar ik 50 mocht!
Goed, voor nu is de dynamobedrading vernieuwd, V-snaar strakker gezet, stationair en CO afgesteld en bougie schoongemaakt. Hij rijdt nu in ieder geval weer even wat beter. Belangrijkste is dat ie op dit moment niet meer afslaat bij ieder stoplicht. 's toch best fijn. :wink:
Tijd voor 'n update weer. In zoektocht naar oorzaak van slecht stationair lopen compressiemeting gedaan. Deze wees de volgende waarden uit:
cylinder 1 t/m 4, resp. 11, 9, 8 en 10 bar. Dat gaat niet helemaal goed dus. Verder zat op bougie 2 (die er net drie maanden inzit) olie-aanslag en is er op meerdere plekken (lichte) olielekkage (o.k., hij is 28 jaar oud, maar toch...). Lijkt toch op een kleppenverhaal. Dus dat wordt waarschijnlijk een cylinderkoprevisie, if I'm lucky. Met een beetje pech moeten er ook nog zuigerveren, olieschrapers, zuigers, etc. vervangen worden, zijn er cylinderwanden beschadigd en gaan we richting een totale revisie....
En dan hebben we het nog niet gehad over de startmotor die op z'n eind aan het raken is en het (bij)geluid in de aandrijving. :cry:
Hmmm, ik weet in ieder geval weer waar m'n vakantiegeld heen gaat (oeps, het is pas februari... :shock: ).
En dan eergisteren ook nog geflitst met 62 waar ik 50 mocht!
Goed, voor nu is de dynamobedrading vernieuwd, V-snaar strakker gezet, stationair en CO afgesteld en bougie schoongemaakt. Hij rijdt nu in ieder geval weer even wat beter. Belangrijkste is dat ie op dit moment niet meer afslaat bij ieder stoplicht. 's toch best fijn. :wink:
Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt en dat er verder geen schade is, misschien is het slim om eerst een cilinderlektest uit te voeren om te kijken waar je het meeste verlies hebt.
Dit zijn niet de fijne berichten,
Maar dit zou wel verklaren dat je dacht dat je vermogen verlies had (hebt) :idea:
Hmm. 1 cil. 11 Bar ?
En een 8 Bar ?
Die 11 is net zo raar als die 8
(8) heb je de klep speling nagekeken ? lijkt op lekkende klep
(11) daar ben ik ook benieuwd naar wat dat is ,
Ik heb nog nooit,
een 924. NA boven de 10.5 Gemeten 8)
Ik heb bij jou'n moter ook een keer gemeten ( als ik mij niet vergis )
Tussen 9 en10 redelijk in balans ( als het anders was had ik dat geweten ) :mrgreen:
Succes M.
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
Ik rijd momenteel rond in een witte uitgebouwde 944. :grin:
Rijdt best o.k., maar echt bloedsnel vind ik 'm ook niet; is gewoon een type 2. Valt met eigenlijk een klein beetje tegen. 924 turbo is idd spannender. Maar je hebt met een 44er wel net effe dat beetje extra vermogen dat je soms mist en wilde dat je had in je 24er... :wink:
M'n auto staat bij PMP in Bleiswijk. We zijn toch wel aan een behoorlijke lijst met dingen gekomen die nog moeten gebeuren. Ik wil de auto graag zo goed en betrouwbaar mogelijk hebben. Nu rijd ik er nog een keertje of twee per week in gemiddeld, maar in de toekomst zal dat zeer waarschijnlijk meer worden. Bedrijfszekerheid wordt dan belangrijker. Dus nu gaat de motor eruit, wordt gereinigd, de cylinderkop wordt gereviseerd en alle pakkingen vernieuwd, startmotor vervangen door een nieuwe, modernere en sterkere, er gaat een heleboel overbodige en onduidelijke bedrading uit en de bedrading wordt weer gewoon netjes, een stuurkogel en wiellager worden vervangen, hij krijgt een nieuwe brandstofpomp (die is erg lawaaierig op dit moment), distributie, waterpomp vervangen en remsysteem wordt toch nog 'ns goed nagelopen. Een hele waslijst dus en alles bij elkaar gaat me dit gewoon echt zwaar boven m'n pet. Ik heb een erg positieve indruk van Ralph van PMP en heb ook alle vertrouwen in dat dit echt super wordt! Gaat zeker een hoop geld kosten :-( oll: , maar de auto is in de basis gewoon heel goed en ik wil er gewoon nog jaren in verder rijden, dus. Ben erg benieuwd hoe ie straks rijdt! :-D
Comment