933 project

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LWB
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 3388

    Re: 933 project

    Originally posted by hammer_rites
    Originally posted by LWB
    Hoe ga je de luchttoevoer doen vroeg ik mij af..... :
    Op dat stukje pijp aan de voorkant van de gasklep, afgesteund op het inlaatspruitstuk, komt een luchtfilter, en that's it.

    Scheelt het niet in vermogen om koelere lucht te halen op b.v. de originele plek?
    groet,
    Laurens
    924 2.0 mj1984


    Lees hier de regels van 924forum.nl

    Comment

    • hammer_rites
      924 Gek
      • Jul 2007
      • 999

      Re: 933 project

      Originally posted by LWB
      Scheelt het niet in vermogen om koelere lucht te halen op b.v. de originele plek?
      Het plan is eigenlijk om hem achter de linkerkoplamp naar beneden te laten zakken, maar dan kom je een beetje krap uit met het klapmechanisme. Totdat ik GTS-lampen heb, zal-ie dus wat hoger zitten.

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        Re: 933 project

        beetje extra koude lucht maakt ook weer niet zo heel veel verschil.. te koud is ook weer niet goed!
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • LWB
          924 Freak
          • Dec 2007
          • 3388

          Re: 933 project

          Originally posted by hammer_rites
          Originally posted by LWB
          Scheelt het niet in vermogen om koelere lucht te halen op b.v. de originele plek?
          Het plan is eigenlijk om hem achter de linkerkoplamp naar beneden te laten zakken, maar dan kom je een beetje krap uit met het klapmechanisme. Totdat ik GTS-lampen heb, zal-ie dus wat hoger zitten.
          ik dacht dat je rechtstreeks op de nu gemonteerde buis een filter monteerde.... :wink:

          GTS lampen zijn wel heel deftig... :shock:
          groet,
          Laurens
          924 2.0 mj1984


          Lees hier de regels van 924forum.nl

          Comment

          • Meneer aard
            924 Gek
            • Sep 2007
            • 1129

            Re: 933 project

            misschien een stomme vrag, maar dit kost wel wat centen en bij een fatsoenlijk bedrijf. Maar kzie dat de brandstof leiding her en der vast gezet is aan een andere leiding met ty-wraps? Er zijn van die losse beugelstjes met rubber te koop waarmee je netjes en fatsoenlijk de leidingen vast kunt zetten...

            Comment

            • hammer_rites
              924 Gek
              • Jul 2007
              • 999

              Re: 933 project

              Originally posted by Meneer aard
              misschien een stomme vrag, maar dit kost wel wat centen en bij een fatsoenlijk bedrijf. Maar kzie dat de brandstof leiding her en der vast gezet is aan een andere leiding met ty-wraps? Er zijn van die losse beugelstjes met rubber te koop waarmee je netjes en fatsoenlijk de leidingen vast kunt zetten...
              Ja, ik zag het ook. Ik vermoed dat het beter wordt gedaan als er niet meer gesleuteld hoeft te worden bij de krukaspoelie. Dan gaat ook de fan weer op z'n plek, en hopelijk krijgen dan de leidingen hun definitieve plek. Maar ik hou het in de gaten...

              Comment

              • Meneer aard
                924 Gek
                • Sep 2007
                • 1129

                Re: 933 project

                Jah precies. Anders zonde natuurlijk, kan kapot trillen of wat dan ook.

                Heb zelf onder de auto mijn benzine leidingen vast gezet met nieuwe clips. Staat veel netter.

                Comment

                • hammer_rites
                  924 Gek
                  • Jul 2007
                  • 999

                  Re: 933 project

                  Originally posted by Meneer aard
                  Jah precies. Anders zonde natuurlijk, kan kapot trillen of wat dan ook.
                  Die staal omvlochten leidingen schijnen alles kapot te schuren waar ze tegenaankomen, als ze niet goed gefixeerd zijn.

                  Comment

                  • Meneer aard
                    924 Gek
                    • Sep 2007
                    • 1129

                    Re: 933 project

                    Daarom Goed fixeren. Staat ook nog eens netjes ook. Desnoods met een extra stukje benzine slang erom heen en dan de klem erom.

                    Comment

                    • 924turbo2
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 2956

                      Re: 933 project

                      Vraagje, op foto 6 zie ik een Golf 16V gasklephuis liggen. Waarvoor is die ?
                      937 racer

                      Comment

                      • erik van oort
                        924 Wannabe
                        • Jan 2008
                        • 96

                        Re: 933 project

                        Ik zie er 5 gaats telefoonvelgen onder zitten. Is dat onderstel van een 944? op toch eigen?
                        gretz erk

                        Comment

                        • hammer_rites
                          924 Gek
                          • Jul 2007
                          • 999

                          Re: 933 project

                          Originally posted by erik van oort
                          Ik zie er 5 gaats telefoonvelgen onder zitten. Is dat onderstel van een 944? op toch eigen?
                          Van een 944 type 1.

                          Comment

                          • erik van oort
                            924 Wannabe
                            • Jan 2008
                            • 96

                            Re: 933 project

                            Op alles wat ik aan antwoord krijg, komen er meer vragen omhoog. Zijn armpjes v/d ophanging meeverhuist. Is de wegligging beter na zo'n conversie. Of kan ik zo'n ontsteking ook op mijn auto zetten, dan kan ik verschillende rijstijlen in een flashprocessor zetten en switchen naar believen etc etc.
                            Als die klaar is komt er dan een kijk dagje waar iedereen em kan bewonderen, kunnen we al onze "mijn" vragen kwijt. Buiten dat word ik er nogal hebberig van :mrgreen: Ga nu maar weer es les geven en aan mijn eigen auto bezig... 8)

                            Comment

                            • hammer_rites
                              924 Gek
                              • Jul 2007
                              • 999

                              Re: 933 project

                              Vandaag was het weer een dag waarop je zooo veel spijt hebt dat je deze weg bent ingeslagen... Ik heb namelijk de tussenstand gevraagd, en daar word je niet vrolijk van: Ik zit nu op net iets over de 4000 euro. Er moeten nog een paar constructieve dingetjes worden gedaan, en daarna op de rollenbank. De totale rekening kan dus nog wel boven de 5000 euro komen. Toen heb ik toch wel even zitten vloeken.

                              @erik, je mag dat motormanagement van me kopen voor 5000 euro, krijg je de rest van de auto er ook bij. Wat betreft die 5-gaats conversie: Er staat op http://www.924.org iets over in de technical FAQ en Technical Section. Ook zijn er nog de nodige topics over op http://www.924board.org, zoek op "disc brake conversion" oid. Heb zelf even niet zo'n zin om de gegevens bij elkaar te schrapen uit mijn eigen documenten... De draagarmen kan je in ieder geval gewoon houden.

                              Comment

                              • q01z
                                924 Freak
                                • Jul 2007
                                • 3217

                                Re: 933 project



                                ik snap de frustratie hoor Boudewijn! dit is kostentechnisch behoorlijk slikken ops:
                                Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                                Comment

                                Working...