ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    7 weken geleden was ik begonnen aan mijn achterwielophanging maar heb de afgelopen tijd er helaas niet aan kunnen werken. Maandag heb ik mijn nieuwe brandstofleidingen opgehaald en heb nu dus van achter tot voor en van voor tot achter alleen maar nieuw spul




    (waarom mijnalbum foto links niet meer ondersteund worden op dit forum is mij een raadsel, ik ga niet mijn foto's hier op het forum uploaden dus je zult helaas even moeten klikken op de link wil je de foto zien)

    Zoals je ziet heb ik grote delen vervangen door slangen aangezien ik het anders nooit netjes onder de auto zou krijgen. Ik heb op de bestaande bevestigingspunten m5 schroefdraad getapt waarop de nieuwe aluminium beugeltjes met slangen zijn bevestigd. Ik zal binnenkort foto maken hoe het nu onder de auto zit.

    Wat waarschijnlijk ook opvalt is het ontbreken van de accumulator, deze heb ik expres niet genomen aangezien ik (hopelijk) binnenkort overschakel naar Megasquirt injectie en geen zin heb om 180euro uit te geven aan een goeie nieuwe accumulator.

    Overigens heeft heel het slangen en leidingenpakket hierboven 150euro gekost om te laten maken. Komt daar nog 4euro bij voor de aluminium strip van de gamma, nog wat moertjes en je bent zeker voor 160euro klaar. Toch wat beter dan die 450? euro van Porsche:shocked:






    Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:27.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • Hendrik
      Administrator
      • Jan 2011
      • 1845

      Re: ArvidW's Porsche 924

      Hendrik: De foto's in het projecten forum zijn alleen nog maar te linken.
      Juist om ervoor te zorgen dat foto's altijd beschikbaar blijven binnen dit topic hebben we liever dat ze via het forum geupload worden.
      Je kan evt ook de link van mijnalbum gebruiken en dan upload je zelf niets.
      Wanneer externe foto links niet meer werken is een project topic meestal waardeloos en rijp voor de prullenbak!
      Lees je eigen zin maar onder de foto's. Hier verwijs je naar de foto's die je hebt geplaatst.

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        Re: ArvidW's Porsche 924

        Het is de bedoeling om het verdwijnen van foto's tegen te gaan, toch is heel mijn topic foto-loos:doh: Het is er zo echt een stuk beter op geworden.

        Jullie hebben liever dat ze via het forum geupload worden, waarom worden externe links dan niet meer ondersteund? "Liever dan" is toch iets anders dan "alleen maar".

        Ik heb al 4jaar een perso op een vespaforum met 2500+ posts waarin in mijn posts geen enkele dode foto te vinden is. En nu mag ik hier mijn foto's nogmaals gaan uploaden omdat "ze anders wel eens kwijt kunnen raken". Geef de gebruiker liever de keuze ipv de keuze op te leggen
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • Hendrik
          Administrator
          • Jan 2011
          • 1845

          Re: ArvidW's Porsche 924

          Ze staan er toch nog gewoon???

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            Re: ArvidW's Porsche 924

            Als link, maar niet als direct zichtbare afbeelding

            Edit: Achteras is ook klaar:

            Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:34.
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              Re: ArvidW's Porsche 924

              Je kan ook de keuze maken om de linken in te toetsen bij bestanden beheren.

              Dan worden ze automatisch geupload naar het forum.

              En arwin veel mensen die zetten het op sites waar foto na bepaalde tijd verwijderd worden.

              Dus is deze keuze gemaakt.
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • ArvidW
                924 Gek
                • Aug 2008
                • 1035

                Re: ArvidW's Porsche 924

                De afgelopen 2 weken hard gewerkt aan mijn megasquirt II conversie. Ik had al eerder de ECU inelkaar gesoldeerd maar de rest moest nog gebeuren.

                Op het eerste gezicht zie je er niet zo heel veel van.



                Andere gasklep:


                De meeste kabels zijn omwikkeld met van die hittebestendige "kabelboomtape"




                De originele luchtslangen heb ik allemaal behouden aangezien dit vervangen veel werk, duur en onnodig is. De klepel en spinnenkop zijn verwijderd om de flow niet te verstoren maar voor de rest is het inlaat traject ongewijzigd. In de filter box zit een mooi K&N filter element die zijn werk mooi stil doet.

                Op mijn chineese brandstofdrukregelaar die al 2x kapot is gegaan in 400km na werkt het echt prachtig. "Hij" is nu nog bezig met de juiste fuel map te maken en het enigste wat ik maar hoef te doen is wat rond te rijden op verschillende belastingen en toerentallen

                Als dat klaar is kan ik de stationairverhoging en opwarmregeling inregelen en loopt hij op een koude ochtend net zo soepel als een moderne auto. :thumb:

                Ik heb het totaalbedrag ff opgeteld en de hele ombouw (injectie, ontsteking, lambda, montagedelen) heeft me 900euro gekost...:whistle:

                Edit: Huh, heb ik de foto's op het forum geupload en nu zijn ze alsnog niet zichtbaar, wat doe ik mis ?
                Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:24.
                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                Comment

                • Hendrik
                  Administrator
                  • Jan 2011
                  • 1845

                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Originally posted by ArvidW
                  Edit: Huh, heb ik de foto's op het forum geupload en nu zijn ze alsnog niet zichtbaar, wat doe ik mis ?
                  [img] tags zijn in projecten uitgeschakeld.
                  Je hebt de afbeeldingen in je album geupload.
                  Maar ik zal hier een oplossing voor creeren.

                  edit: Nieuwe optie in de album om afbeeldingen in projecten te krijgen.

                  Comment

                  • ArvidW
                    924 Gek
                    • Aug 2008
                    • 1035

                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    Ik was op de ring van Eindhoven met een harley stoplichtsprintjes aan het doen van 0-70 waarbij we telkens weer bij een rood stoplicht belande (leuk zo'n groene zone als je te snel wegtrekt :heh. Bij stoplicht 3 schakelde ik uiteraard weer van zijn 1 naar de 2 en gelijk voelde de pook heel slapjes. Ik heb hem nog in zijn 3 kunnen zetten maar daarna kon je de pook gewoon bewegen als een joystick.

                    Aangezien sprintjes in zijn 3 niet zo lekker werken ben ik rustig naar huis getuft en nog een stukje snelweg mee gepakt. Een 924 maakt best veel herrie op 130km/uur in zijn 3:p

                    Gelukkig is er niets met de bak aan de hand maar is het 28jaar oude verbindingsplasticje gebroken:


                    Aangezien het best een eenvoudig onderdeel is heb ik bij een kennis een stuk kunststof staf gehaald en ben gaan zagen, vijlen, vijlen en nog meer vijlen. Uiteindelijk is het wel een mooi onderdeeltje geworden:




                    Aangezien er toch als niet zo veel gevoel in heel de pook zat heb ik ook de versnellingspook zelf maar vervangen door een exemplaar waarvan de pin die de pook verbind met de schakelstang niet geheel versleten is. Ik ben benieuwd of het een grote verbetering is

                    Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:22.
                    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      als het goed is kun je overgaan op massa produktie ;-)
                      Want er zullen er in de toekomst vast klanten voor zijn :whistle:
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • Fantaman
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 2962

                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        ik zat meer in de richting van kogel lagers te denken voor de verbinding tussen pook en stang. 0,0 speling en toch soepel en zo weinig slijtage dat het een auto leven mee gaat.
                        zit ik alleen nog met het gedeeltje op de bak. moet binnekort eens kijken waar dat stukje plastic zit:whistle:
                        '82 Porsche 924 50 Jahre
                        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                        '98 Subaru Impreza GT Turbo
                        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                        Comment

                        • -Bassie-
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 4367

                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          ziet er erg netjes uit zo.

                          helemaal gezien het met de hand gemaakt is
                          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            Originally posted by -Bassie-
                            ziet er erg netjes uit zo.

                            helemaal gezien het met de hand gemaakt is
                            zie jij iets wat ik niet zie?
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • -Bassie-
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 4367

                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              misschien wel?

                              Aangezien het best een eenvoudig onderdeel is heb ik bij een kennis een stuk kunststof staf gehaald en ben gaan zagen, vijlen, vijlen en nog meer vijlen. Uiteindelijk is het wel een mooi onderdeeltje geworden
                              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                              Comment

                              • Fantaman
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 2962

                                Re: ArvidW's Porsche 924

                                Originally posted by -Bassie-
                                misschien wel?
                                jep dat zag ik ook staan maar zie alleen letter, woorden en zinnen nog geen plastic dingetje:doh:
                                '82 Porsche 924 50 Jahre
                                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                                Comment

                                Working...