951

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlaanderen
    924 Wannabe
    • Jun 2024
    • 22

    [Voorstellen] 951

    Ik wil mij voorzichtig voorstellen want ik heb namelijk geen 924. Ik moet het doen met een 944/ 951.
    Maar er zijn zoveel overeenkomsten dat ik me toch maar aangemeld heb. Hoewel het veel moeite gekost heeft. Blijkbaar willen jullie niet teveel nieuwe leden hebben.

    Ik woon in de Achterhoek. Heb daar de ruimte om zelf veel aan de auto te sleutelen. Eigenlijk kan ik (wat ruimte/ gereedschap betreft) alles zelf doen.
    Vanuit het verleden heb ik veel motor gereden (BSA, Triumph Tiger, BMW en verschillende Ducati's). Maar dat ging steeds sneller en uit lijfsbehoud de overstap gedaan naar auto's.
    Een Austin Healey Frogeye. Daar veel rally's mee gereden, oa de Langste Nacht, Betuwe en Gelderlander. De auto was langzamerhand zo goed dat er nauwelijks meer aangesleuteld hoefde te worden. Daarnaast kreeg mijn zoon (waarmee ik de rally's reed als bestuurder) ook zijn gezin en dus minder tijd. Dus de auto verkocht.
    Na een paar jaar begon het toch weer te kriebelen. Maar geen Engelse auto meer. De kwaliteit is daar toch van onder de maat. Het werd een Porsche.
    De 911 serie is me te duur voor wat hij biedt. Maar ik wil wel graag vermogen. Een 944 turbo, dus.
    Mooie op de kop getikt. Zo leek het althans. Als je dan gaat rijden kom je wel wat tegen.
    Balansas huizen opnieuw verpakt, riemen vervangen met spanrollen en waterpomp, stuurhuis gereviseerd, turbo idem, radiator vervangen en de startmotor. Nieuwe banden en uitlijnen, enz. Dakafdichting vervangen. Nieuwe uitlaat.
    Nog veel meer zaken aangepakt en grotere en kleinere verbeteringen aangebracht. Interieur met wit leder ziet er gelukkig goed uit.
    De auto rijdt geweldig! Met een fantastische wegligging.

    Op dit ogenblik probeer ik de injectoren te vervangen ivm een lekkage. De keuze is lastig evenals de realisatie als niet iedereen zijn afspraken nakomt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Vlaanderen; 07-07-24, 12:11.
  • Answer selected by Vlaanderen at 10-07-24, 14:46.
    Steady Eddy
    924 Fan
    • Jul 2008
    • 196

    Hoe meer leden,hoe beter.
    Mooie T220 - alleen jammer van de "mankementjes" - maar ondertussen opgelost en meteen zekerheid wat belangrijke punten betreft zoals distributie.
    Heb o.a. zelf ook een T250 staan.

    Comment

    • Beer924
      924 Gek
      • Aug 2021
      • 884

      #2
      Welkom hier op het 924 forum. Er zijn heel veel overeenkomsten tussen de 924 en 944. Ik kan me niet voorstellen dat dit op problemen stuit. Je doet vrijwel alles zelf, dus kan er een mooie input van informatie uit de Achterhoek komen

      Comment

      • captainfrasca
        Administrator
        • May 2007
        • 3574

        #3
        Hoi Welkom op ons mooi en vernieuwde forum!! 924/944 wat maakt het uit? We zijn allemaal liefhebbers toch?
        Porsche isn't just a car, but a way of life!
        1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
        Lees hier de regels van 924forum.nl

        Comment

        • captainfrasca
          Administrator
          • May 2007
          • 3574

          #4
          Originally posted by Vlaanderen
          Ik wil mij voorzichtig voorstellen want ik heb namelijk geen 924. Ik moet het doen met een 944/ 951.
          Maar er zijn zoveel overeenkomsten dat ik me toch maar aangemeld heb. Hoewel het veel moeite gekost heeft. Blijkbaar willen jullie niet teveel nieuwe leden hebben.
          We hebben behoorlijk wat problemen gehad met het forum de afgelopen maanden waardoor het aanmelding niet helemaal goed ging. Inmiddels draait het forum om de nieuwste software en zijn we hier en daar nog wat kinderziektes aan het verhelpen, maar de grootste problemen zijn gelukkig verleden tijd.
          Porsche isn't just a car, but a way of life!
          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
          Lees hier de regels van 924forum.nl

          Comment

          • Steady Eddy
            924 Fan
            • Jul 2008
            • 196

            #5
            Hoe meer leden,hoe beter.
            Mooie T220 - alleen jammer van de "mankementjes" - maar ondertussen opgelost en meteen zekerheid wat belangrijke punten betreft zoals distributie.
            Heb o.a. zelf ook een T250 staan.
            Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

            Comment

            • Ronaldbm
              924 Addict
              • Aug 2014
              • 1702

              #6
              Welkom hier, 944 blijft ook leuk speelgoed! Flink wat aan gedaan dus, hopelijk niet 911 centjesā€¦.
              Project 924....and nice driving

              Comment

              • Vlaanderen
                924 Wannabe
                • Jun 2024
                • 22

                #7
                Wat is een T220 of T250?

                Comment

                • Steady Eddy
                  924 Fan
                  • Jul 2008
                  • 196

                  #8
                  Hallo ? Turbo 220 of 250pk
                  Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

                  Comment

                  • Vlaanderen
                    924 Wannabe
                    • Jun 2024
                    • 22

                    #9
                    Origineel was het 220 PK. Maar er zijn Lindsey chips geplaatst en heb daarmee nu 275PK. (en een Lindsey boost enhancer).

                    afbeelding.png

                    Comment

                    • Beer924
                      924 Gek
                      • Aug 2021
                      • 884

                      #10
                      En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze auto als een malle gaat. Ongelooflijk wat een power.

                      Comment

                      Working...