acceleratie problemen.. iemand een id??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niekbergevoet
    924 Wannabe
    • Sep 2009
    • 96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    ik had de accu net van de lader af gehaald voordat ik de spanning op de brandstofpomp heb gemeten, en die gaf daarvoor ook al 12.. dus ik denk dat de accu nog wel goed is.. kan de kabel vanaf het relais naar de pomp niet ergens een massalek hebben, waardoor ik nog maar 9.5 over hou.. volgensmij kan ik het beste gewoon ff een nieuw kabeltje trekken toch? maar er zitten 4 kabels aan de pomp? waar komen die vandaan? 2 massa en 2 van het relais ofzo? 2 dunne en 2 dikke dacht ik..

    Comment

    • sjones
      924 Fan
      • Jun 2009
      • 277

      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

      9,5 volt is wel heel weinig, bij onze hydrualische sytemen leveren we ook DUC 's uit met software voor de hele auto en als bij de DUC de spanning te laag word dan doet hij het gewoon niet , weet niet of jou P een computer heeft ( DUC)zo ja kan dat ook een probleem zijn.
      Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

      PORSCHE 924 1979

      Comment

      • niekbergevoet
        924 Wannabe
        • Sep 2009
        • 96

        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

        hij komt uit 83, dus zo ver ik weet zit er geen computer in.. ik ga hem zaterdag denk ik eens hotwire gewoon een extra kabeltje met 12 v en een schakelaar op de pomp en dan kijken of hij het beter doet.. zo ja, vervangen die kabelzooi

        Comment

        • niekbergevoet
          924 Wannabe
          • Sep 2009
          • 96

          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

          einde verhaal.. ik krijg hem niet goed lopen, ook de brandstofpomp op 12v aansluiten kreeg de druk niet omhoog.. en ik heb nu echt alles geprobeerd en mijn ideeën zijn op dus ik ga hem verkopen.. ik weet niet wat ik verder nog kan doen aan het ding en ik vind het naar bijna 3 maanden proberen wel mooi geweest.. als iemand intresse heeft in een bijna onmogelijk opknapprojectje? laat maar horen!

          Comment

          • captainfrasca
            Administrator
            • May 2007
            • 3531

            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

            Heb je de compressie van de cilinders al gemeten? (misschien is dat al gevraagd of behandeld)
            Porsche isn't just a car, but a way of life!
            1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
            Lees hier de regels van 924forum.nl

            Comment

            • niekbergevoet
              924 Wannabe
              • Sep 2009
              • 96

              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

              jep.. alle 4: 10 bar.. oke dus.. en de koppakking heb ik al vervangen.. dus ik geef het op.. kijken of ik er nog geld voor terug kan krijgen..

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                dan kwak hier eens wat foto's en een opsomming van de gewonde Porsche neer, misschien ben je snel verlost. (als ik zo marktplaats bekijk, daar schiet het niet echt op met verkoop :Cry: zou dat best ff kunnen duren)

                maarruhhh, waarom begin je niet systematisch met analiseren van het probleem. Heb net je hele topic doorgelezen en kan alleen maar zeggen dat je van de hak op de tak vliegt. Volg onderstaand schema eens:
                1 compressie meten (had je al, 10 bar is niet echt hoog. Houd je ook vol gas tijdens de meting?
                2 distributieriem checken. Niet aannemen heb ik al gedaan, gewoon demonteren en weer hermonteren volgens de richtlijnen die op dit forum en in de Haynes te vinden zijn.
                3 dynamo monteren zodat je boordnet weer lekker van 13.8 volt kan smullen. Je vonk wordt ook iets sterker.
                4 onstekingstijdstip controleren, ook al lijkt het goed te zijn.
                5 bougies en kabels doormeten met multimeter.
                6 benzinedruk controleren. Je had eerst 10 bar, nu minder. Kan door de lagere boordspanning komen.
                7 stel je sinnekop opnieuw in. Weet je hoe? eerst de mengselschroef een heel end uitdraaien, richting arm mengsel dan overbrug je je brandstofpomprelais en draait een injectorleiding los op de spinnekop. Je draait de mengselschroef zover in tot er benzine lekt uit de spinnekop. Nu heb je een redelijke basisafstelling. Verder afstellen met COmeter
                8 injector opbrengst meten, mag met lege bierflesjes :p (na de arbeid pas nuttigen, dat bier)
                9 loopt ie na dit nog niet goed meld je weer ff, kijken we gestructureerd verder.
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • jessy1984
                  924 Fan
                  • Feb 2009
                  • 380

                  Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                  opgeven zou ik niet direct doen maar naar jouw uitleg een degelijk antwoord te geven is ook nogal moeilijk je spreekt over brandstofdruk en je alterator
                  heb je het vermoede dat de alternator te wijnig geeft ? hoeveel is dit juist meet of je een goede massa hebt begin eens goed te meten niet enkel de bf pomp heeft min 12 volt nodig maar of dit de reden is denk ik niet meet eens van massa batterij naar het blok meet je een voltage??

                  dan de bf druk je plaatst een andere verdeelkop (als deze lang droog gelegen heeft kan deze ook slecht zijn koop dit enkel als je zeker bent dat deze goed is )
                  hier zit wel een klepje voor de brandstofdruk in mss is die niet 100% de druk is te laag geworden door deze te plaatsen dus kijk eerst hiernaar lijkt me het meest logisch
                  op je oude kop was de bf druk goed dus zet dat klepje even over en meet dan nog eens (op zijkant van de verdeelkop

                  probeer het stap voor stap te doen en gaa niet direct heel de wagen ontmantelen
                  niet om je aan te vallen ofzo maar voor zover ik kan zien ga je enkel uit op wat hier gezegd is en heb je te wijnig ervaring met een K-jetronic duik eventueel goed in de boeken zodat je het hele systeem goed begrijpt ook elektrisch weet waar te meten wat je meet en hoe je het gaat meten zodat je geen fouten maakt dan zal het zoeken veel korter zijn zoals de 10bar die je eerst had gemeten op de verkeerde manier op foute waardes uitgaan kan je natuurlijk lang blijven zoeken
                  is maar een tip

                  Comment

                  • M.B.H.
                    924 Freak
                    • Feb 2008
                    • 6043

                    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                    Ik sluit me hier helemaal bij aan :thumb:
                    en ga met je bolide eens bij iemand langs die er meer kijk op heeft ( ervaring )
                    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                    Comment

                    • Frenske
                      In Memoriam | Erelid
                      • Feb 2009
                      • 3309

                      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                      hoe zou het met de 924 van onze Niek zijn afgelopen? Iemand iets gehoord?
                      924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                      Comment

                      • joeyw91
                        924 Fan
                        • Jun 2009
                        • 409

                        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                        Laatste activiteit: 18-Dec-2009

                        hmm, is al weer een tijdje geleden... ik vrees voor het ergste ;p

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                          hmm ik denk dat ie 924 van hem het weer doet of hij heeft hem verkocht:whistle:
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • ShroudedVeil
                            924 Addict
                            • Aug 2008
                            • 2365

                            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                            Hij stond een tijdje geleden op MP (de auto dan he )
                            When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                            Comment

                            • replica
                              924 Gek
                              • Jun 2009
                              • 717

                              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                              Nu je compressietest geeft 10 bar droge test neem ik aan....
                              Je zou ook eens een wettest moeten doen en kijken of de verschillen hoger zitten.

                              Bij een wettest spuit je 3 teugjes olie in je cilinder (geen hoop hé)
                              Dan de druktest uitvoeren per cilinder, de druk op je cilinders zal nu veel hoger liggen, je zal dan wel aan de 13 geraken....
                              Is het verschil echt te hoog met de wettest, dan zit je met versleten of defecte sigmenten.

                              Waarom?

                              de olie vangt de eventueele oneffenheden op van de cilinders.
                              Als het verschil meer als 30% bedraagt is dat geen goed nieuws.

                              Doe ook eens een wettest en nu ga ik je topic eens volledig lezen .....

                              Comment

                              • Hendrik
                                Administrator
                                • Jan 2011
                                • 1833

                                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                                na 2 jaar zal dit wel opgelost zijn.

                                14/04/2010, 08:49

                                Comment

                                Working...
                                X