Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Ben vandaag effe aan de los ligende achteras tewerk gegaan het verlagen lijkt mij nog erg simpel ... Heb de as eens uitelkaar gevezen en alles kwam er mooi uit... Nu vraag ik me alleen nog af welke richting ik moet opdraaien om te verlagen en hoeveel tandjes verschil met de originele ? Ik wil zo een 4 tal centimeter zakken ...
Ik heb de vier bouten losgemaakt zodanig dat alles eraf komt...
Maar nu welke kant moet ik opdraaien? De achteras ligt plat met torsiebaar naar boven moet ik hem weg van de camera draaien of naar de camera toe? En hoeveel graden (tanden) of moet ik dit zelf uitzoeken door altijd opnieuw te monteren en weer wat bij te draaien?
Blijkbaar heb je nog een probleem op te lossen. Ge zit precies wel zonder Jupiler!
Nee, even serieus. Verlagen door middel van het verdraaien van de torsiebaren is niet eenvoudig. De binnenste tandenaantal zijn niet gelijk aan de buitenste.
Je kan het allemaal wel berekenen als je er inzicht op hebt, je kan in heel kleine stappen verdraaien. Anders is het experimenteren vrees ik.
Logischerwijs denk ik dat je hem van de camera af moet draaien. Dan komen de 2 armen dichter bij elkaar, oftewel ligt de auto lager.
Als je vantevoren de afstand meet vanaf de onderste arm loodrecht naar boven, en dan zorgt dat de afstand ná het draaien de gewenste aantal centimeters is, kom je al aardig in de buurt. Want in principe wat je doet is het aangrijppunt van de vering verlagen toch?
Het is maar een idee, ik heb het zelf nog nooit uitgevoerd!
Porsche 924 2.0 bj 1980
Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
Suzuki Swift Sport bj 2009
Logischerwijs denk ik dat je hem van de camera af moet draaien. Dan komen de 2 armen dichter bij elkaar, oftewel ligt de auto lager.
Als je vantevoren de afstand meet vanaf de onderste arm loodrecht naar boven, en dan zorgt dat de afstand ná het draaien de gewenste aantal centimeters is, kom je al aardig in de buurt. Want in principe wat je doet is het aangrijppunt van de vering verlagen toch?
Het is maar een idee, ik heb het zelf nog nooit uitgevoerd!
Logische gedacht, de richting zal goed zijn. Alleen is de verandering pas meetbaar als de auto met zijn gewicht de torsies belast en zo de afstand verkleint. De tekening van powerflux is handig bij verstelling van de platen maar jij bent veel verder gegaan door alles los te halen. Ik hoop dat je een referentie hebt genomen voor je dat gedaan hebt. Ik heb het ook gedaan, samen met een monteur omdat mijn auto iets scheef stond, maar het is na twee pogingen nog niet goed. Auto staat te laag achter en de stelplaten staan maximaal hoog. Veel succes en vergeet niet te meten (afstand hoogste silentblocs en punt op draagarm bijvoorbeeld). Als je die gegevens later hier vermeld dan kunnen we er nog plezier van hebben.
Vandaag gans de dag aan de auto gewerkt... En na het verstellen staat mijn wagen veel te laag... Mag weer gans opnieuw beginnen ... Morgen avond weer alles los halen ...
In plaaats van 4 cm is hij bijna 8 cm gezakt... En wat een rot werk zonder brug....
Is foto van voor de werken foto van na porst ik morgen nog... Had geen tijd meer vandaag.
Comment