acceleratie problemen.. iemand een id??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frenske
    In Memoriam | Erelid
    • Feb 2009
    • 3309

    #31
    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Originally posted by niekbergevoet View Post
    waarom werken de standaard emoticons niet??
    zijn ook Porsches? :p

    ik denk toch dat je in de ontsteking moet zoeken. Desondanks vindt ik je benzinedruk waanzinnig hoog. Welke kleur hebben de bougies? Zijn ze egalig bruin of wijkt er eentje af? Zo ja, is die afwijkende van de 4de cilinder? Zo ja, meet de weerstand van je bougiekabel. Waarden vergelijken met de andere drie (trek ze een voor een los, niet allen tegelijk :eyebrows. Is dit gelijk verwissel de 4de bougie met een andere of monteer een nieuw set.
    Zijn de contacten op je bobine schoon?
    zijn alle massacontacten schoon?
    Heb je nog contactpuntjes? Staan die goed en zijn de contactvlakken schoon?

    Voldoende huiswerk voor ff denk ik?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

    Comment

    • niekbergevoet
      924 Wannabe
      • Sep 2009
      • 96

      #32
      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

      de zitten 4 nieuwe bougies in, de verdelerkap en rotor zijn vervangen, en bougiekabels heb ik al een x van cilinder gewisseld... zou het kunnen dat mijn bobine een sleche + en - heeft? kan ik die dan direct op de accu aansluiten om te testen? maar waarom beperkt het probleem zich dan tot de 4de cilinder? en waarom knald de uitlaat zo door di cilinder? ik ga morge ff compresie meten

      Comment

      • niekbergevoet
        924 Wannabe
        • Sep 2009
        • 96

        #33
        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

        owja trouwens, ik heb de strofoscoop er op aan gesloten, en hij lijkt wel alsof hij soms een flitje mist.. zou het dan toch zijn dat hij soms een vonkje overslaat en in de uitlaat onbrand?

        Comment

        • jessy1984
          924 Fan
          • Feb 2009
          • 380

          #34
          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

          Originally posted by niekbergevoet View Post
          owja trouwens, ik heb de strofoscoop er op aan gesloten, en hij lijkt wel alsof hij soms een flitje mist.. zou het dan toch zijn dat hij soms een vonkje overslaat en in de uitlaat onbrand?
          lijkt me toch een bougiekabel te zijn zoals je het hier verteld is de laatste bougie wat geler mss dan de andere ? als soms de bougie niet vonkt kan dit toch het probleem zijn maar is allemaal moeilijk om dit zo via het forum te zeggen.

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            #35
            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

            kijken of rotor niet lek is.

            verdeler er af en dan bobine kabel boven je rotor houden en motor starten.

            als die dan vonkt naar je rotor dan is die lek en kan die heel beroerd lopen.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • niekbergevoet
              924 Wannabe
              • Sep 2009
              • 96

              #36
              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

              je bougiekabel zou best kunnen, de laatste bougie kabel is alleen meer zwart/nat dan geel.. de rotor lijkt me sterk want ik heb de verdelerkap en de rotor gister nog vervangen.. ik ga morge ff het hele ontstekingssysteem doormeten, ik laat morge wel weten of ik iets vreems ben tegen gekomen

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                #37
                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                omdat je stroboscoop overslaat zet ik mijn poen op de rotor/verdeelkap. Ook een nieuwe kan wel eens kapot zijn ...:Cry:
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • niekbergevoet
                  924 Wannabe
                  • Sep 2009
                  • 96

                  #38
                  Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                  ik moest vandaag werken dus nix getest.. maar de rotor/verdelerkap lijkt me sterk, ik kan me niet voorstellen dat dan weer toevallig de 4de cilinder kapot is... en hoezo knalt de uitlaat dan? ik ga maandag me cilinderdruk testen, nog een x kleppenstellen (vooral de uitlaatklep van cilinder 4), en het ontstekingssysteem doormeten, vanaf de bobine tot boegiekabel moet toch bijna geen weerstand geven?

                  Comment

                  • goss
                    924 Wannabe
                    • May 2009
                    • 5

                    #39
                    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                    ik herhaal maar m'n eerdere vraag - misschien heb ik t gemist maar heb je ook de massakabels accu>firewall, firewall>bobine/verdeler, etc vervangen?
                    Ikzelf heb nu een lijn van accu>firewall, met een verse schone bout die ietsjes langer is erdoorheen waarachter in de motorruimte nu een verse lijn naar en de verdeler, bobine, en motorblok loopt. De motor knalt nu alleen maar bij teveel gas geven als ie koud is ( moeten nog de koude starter vervangen hier)

                    Comment

                    • niekbergevoet
                      924 Wannabe
                      • Sep 2009
                      • 96

                      #40
                      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                      nouw, ik heb vandaag me cilinderdruk getest en die is 10 bar op elke cilinder.. dus aan de cilinderdruk ligt het niet.. kan ik als de motor loopt al directe kabels van + en - van de accu naar de bobine trekken om te testen of het daar aan ligt? want nu zijn al mijn ideeën op.. iemand een tip?

                      Comment

                      • Frenske
                        In Memoriam | Erelid
                        • Feb 2009
                        • 3309

                        #41
                        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                        hoe is je CO? kan ook een te arm mengsel zijn. maar dan zijn de bougies lichtgrijs tot spierwit
                        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                        Comment

                        • niekbergevoet
                          924 Wannabe
                          • Sep 2009
                          • 96

                          #42
                          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                          me co = 1.5 % bij een co2 van 0.30%.. maar waarom is dan alleen mijn 4de cilinder kut? want de rest doet het prima..

                          Comment

                          • Frenske
                            In Memoriam | Erelid
                            • Feb 2009
                            • 3309

                            #43
                            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                            wissel de verstuiver eens met die van de eerste, kijken wat ie dan doet
                            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                            Comment

                            • niekbergevoet
                              924 Wannabe
                              • Sep 2009
                              • 96

                              #44
                              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                              al geprobeerd, haalt nix uit.. het probleem blijft bij de 4de cilinder hangen...

                              Comment

                              • -Bassie-
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 4367

                                #45
                                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                                nee kan niet.
                                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                                Comment

                                Working...
                                X