Het klets maar raak-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Space
    924 Fan
    • Feb 2008
    • 617

    Re: Het klets maar raak-topic

    Heb ik ook nog wel een klusje voor je q01z; de Le Mans bestickering namaken .
    S power!

    Comment

    • Grietje
      924 Fan
      • Feb 2008
      • 171

      Re: Het klets maar raak-topic

      Originally posted by !Ik-rij-belastingvrij!
      Zo, nu zijn we compleet (zie avatar) :mrgreen:

      Nog iemand die Franky wil zijn? :lol:


      FRANKIIEEE!!! mijn favoriet

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        Re: Het klets maar raak-topic

        http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... tml?p=14,1

        interessant stukkie..
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • captainfrasca
          Administrator
          • May 2007
          • 3525

          Re: Het klets maar raak-topic

          Die had ik ook al gelezen, ik weet het niet hoor! Ik ververs mijn olie lekker toch regelmatig! Slecht kan het voor de motor niet zijn lijkt mij
          Porsche isn't just a car, but a way of life!
          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
          Lees hier de regels van 924forum.nl

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            Re: Het klets maar raak-topic

            mjah ik ververs het idd ook altijd wel regelmatig, maar ik weet al langer dat het niet 'nuttig' is, tenzij natuurlijk je olie verbrand oid, maar dat even buiten beschouwing..
            Op school hebben we er een keer een 3uur durende les over gehad..
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • Grietje
              924 Fan
              • Feb 2008
              • 171

              Re: Het klets maar raak-topic

              Originally posted by captainfrasca
              Die had ik ook al gelezen, ik weet het niet hoor! Ik ververs mijn olie lekker toch regelmatig! Slecht kan het voor de motor niet zijn lijkt mij
              Nouja.... Met verse olie bevorder je het lekken /verbruiken..... en zolang je motor niet te heet is gelopen... zou ik het ook laten zitten... Nu leven wij toch niet langer dan 100 jaar op deze wereld maar, opzich is het wel slim iig de intervallen te verlengen, ontlast je toch het milieu en zonder milieu heb jij geen zuurstof

              Comment

              • Meneer aard
                924 Gek
                • Sep 2007
                • 1129

                Re: Het klets maar raak-topic

                Ik blijf bij het half jaarlijks verversen.

                In de huidige olie zitten dopes..Die raken uitgewerkt door verhitting, waardoor er meer verbranding optreed. Ik merk het aan mijn auto ook. Normaal iets van 1l op 7500 km ofsow. Maar nu zit er wat oude olie in waardoor ie 1L op 5000 km zit. Ook heb ik het gezien bij vrachautos...Ding verstookte teveel en elke keer bijkiepen..Maar bij verversing was er niks meer aan het handje.

                Hoezo nou ieder half jaar? Nou mijn auto loopt rijker dan de gem auto 3% CO waardoor de benzine wat dopes naar de klote helpt en ik vermoed ook dat het blok intern heel vies is. Nu ga ik niet lopen kloten met flush ensow..stel je voor dat er wat blokkeert maar ik ververs ieder half jaar mijn olie.

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  Re: Het klets maar raak-topic

                  Bij veel start-stopverkeer komt er onverbrande benzine in de olie, da's niet best voor de smering. Als de motor niet warm genoeg wordt, komt er ook roet in de olie, waardoor de smerende eigenschappen teruglopen. Als de olie te warm wordt, gaat de kwaliteit er ook niet op vooruit.

                  Voor de zekerheid dus toch maar op tijd verversen. Bovendien loopt-ie met verse olie altijd een paar weken erg mooi, vind ik ook wel prettig.
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • automobilia
                    924 Fan
                    • Apr 2008
                    • 216

                    Re: Het klets maar raak-topic

                    Originally posted by Tom80
                    Als de motor niet warm genoeg wordt, komt er ook roet in de olie, waardoor de smerende eigenschappen teruglopen. Als de olie te warm wordt, gaat de kwaliteit er ook niet op vooruit.

                    Voor de zekerheid dus toch maar op tijd verversen. Bovendien loopt-ie met verse olie altijd een paar weken erg mooi, vind ik ook wel prettig.
                    dat is nou net de defenitie van motorolie! Koeling, demping, smering. Deze 3 die haal je het beste uit goede motorolie en deze tijdig te laten (te) verversen. Alleen het vervangen van een olie-filter helpt dan helaas niet! Olie verliest bij gebruik zijn kwaliteit. Een bevriende klassieker liefhebber van mij bekleed een hoge functie bij Shell Nederland deze firma doet nog steeds onderzoek (dat, is Logisch) om de beste olie te produceren. Ik weet niet of er ook mensen van dit forum slick50 of een andere Tell-sell midelen toevoegen in hu'n voiture om zogenaamd een betere "peformance" te halen of een motorblock geen slijtage te beloven. Die vrind van mij hield me gelijk uit mijn droom, ik was eerst ook optimistich over dit soort middelen hij zij van als het dan ook zo'n super product was, dan had shell of onze andere motorolie leveranciers dit wondermiddel of een creatie daarvan, wel toegevoegd aan hun eigen product. Zoals mijn vrind zegt "konden ze 2 keer zoveel aan hun eigen product verdienen"

                    Bert

                    Comment

                    • Ik-rij-belastingvrij
                      924 Gek
                      • Dec 2007
                      • 1216

                      Re: Het klets maar raak-topic

                      Kortom, mooi de olie optijd verversen :wink:
                      Waarom zou je het ook laten zitten voor die paar euro oll:
                      Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                      Porsche 924S, 1989.

                      Comment

                      • automobilia
                        924 Fan
                        • Apr 2008
                        • 216

                        Re: Het klets maar raak-topic

                        zoals Ikrijbelastingvrij al zegt,

                        en bezuinig nou echt niet op die paar €, kies niet voor Aldi of Lidl smeering maar gwoon van een goed merk. En natuurlijk minaraal ipv syntetisch !

                        Bert

                        Comment

                        • Ik-rij-belastingvrij
                          924 Gek
                          • Dec 2007
                          • 1216

                          Re: Het klets maar raak-topic

                          Precies!
                          Ik heb wel halfsyntetisch, zal toch geen ramp zijn hoop ik?
                          Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                          Porsche 924S, 1989.

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            Re: Het klets maar raak-topic

                            Inderdaad halfsyntheet, loopt prachtig. En geen Slick50 of andere bagger erin.
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • Space
                              924 Fan
                              • Feb 2008
                              • 617

                              Re: Het klets maar raak-topic

                              In de 924S raadt Porsche zowieso halfsyntheet aan. Wat wel slecht kan zijn is als je altijd op minerale olie gereden hebt en dan ineens overgaat op volsynthetisch. Mijn kevermotor heeft altijd op minerale olie gelopen, maar nu het ding gereviseerd is en van binnen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe onderdelen is er geen enkele reden om er geen volsynthetisch in te gooien. Het voordeel is dan dat je olieen kunt gebruiken waarvan de viscositeit niet zoveel veranderd onder invloed van de temp en dus ook bij koude motor een goede smering hebt.
                              S power!

                              Comment

                              • jimfrey944
                                Administrator
                                • Jan 2008
                                • 4533

                                Re: Het klets maar raak-topic

                                verse olie houd je motor schoon kleine kanaaltjes raken verstopt en dat is echt niet bevordelijk
                                olie word dikker en trager smeering gaat achteruit
                                gewoon lekker verversen helemaal met die oude bakken
                                dat garage houders en monteurs niet verversen is laksigheid bij een loodgieter lekt de kraan ook altijd (zij mijn opa altijd)
                                mijn 944 rijd op volsynthetisch en loopt als een zonnetje een jag lust dit moderne spul niet die gaat op mineraale olie
                                ik ververs mijn jag trouwens wekelijks
                                voor een jag geld een regel :als hij niet lekt zit er geen olie in
                                sigpic

                                porsche 924 martini 1977
                                porsche 924 50 Jahre edition 1982
                                BMW X3 3.0 high exclusieve

                                Comment

                                Working...
                                X